    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnoty mieszkaniowe - wyroki sadów.
    Date: Sat, 29 Mar 2008 01:42:27 +0100

    On Fri, 28 Mar 2008, 666 wrote:

> [...]
    > (udziały w którym sprzedano około 2/3 mieszkańcó jako współwłasność ułamkową)
    > będzie oświetlany, sprzątany, konserwowany
    > i remontowany na zasadach jak część wspólna nieruchomości, a nie jako odrębny
    > lokal tylko przez współwłaścicieli tego
    > lokalu (około 2/3 właścicieli z całej wspólnoty).
    >
    > Czyli koszty eksploatacji garazu należącego do 2/3 właścicieli z danej
    nieruchomości
    > mieliby pokrywać w kosztach zarządu nieruchomości wspólnej wszyscy właściciele
    lokali,
    > także Ci nieposiadający w ogóle samochodów.

    Moment.
    Jeszcze raz:
    > Czyli koszty eksploatacji garazu należącego do 2/3 właścicieli z danej
    nieruchomości

    Jeśliby miał zostać przyłączony do wspólnoty, to IMO JEDYNIE może to się
    odbyć głosowaniem (patrz ustawa o własności lokali) tudzież oznaczałoby
    nabycie współudziału również przez tych, którzy współudziału dotąd nie
    mieli.
    Brak samochodu w niczym nie przeszkadza, "prawem dysponowania w sposób
    dający się pogodzić z prawem innych współwłaścicieli" można dysponować
    choćby tak żeby je wynająć, prawda?

    pzdr, Gotfryd
    (mała wspólnota, doświadczenia z wielkimi nie mam, tylko przy okazji
    przepisy czytałem z góry na dół :))