  • 1. Data: 2002-10-27 18:22:31
    Temat: Wspólnota mieszkaniowe
    Od: newbie <a...@s...pl>

    Witam
    Mam pytanie - jestem przed podpisaniem aktu koncowego . Blok 4 rodzinny
    - znaczy polowa blizniaka - drugu budynek tez 4 rodziny. Czy jestesmy
    zobowiazani do zawiazania wspolnoty. Nadmienie ze ten budynek znajduje
    sie na wspolnej dzialce - jednak jest to zabudowa MDM i sa to jakby 2 -
    cztero rodzinne budynki .
    Poza tym interesje mnie jak wyglada spawa parkingow - czy parking
    powinien byc zapewniony dla kazdego z mieszkanczow - czyli 8 miejsc - bo
    jest tych miejsc 7 ? co w tym przypdaku mozna zrobic z developerem.

    Innnym pytaniem jest czy developer moze zostawic sobie kawalek ziemi na
    tej dzialce - nie majac w budynku mieszkania?
    Czy developer moze sprzedac garaze oraz miejsca parkingowe w budynku
    ludziom nie mieszkajacym w naszym budynku?

    Dzieki wielkie i pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-28 20:28:29
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowe
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Oct 2002, newbie wrote:

    >+ Witam
    [...]
    >+ Innnym pytaniem jest czy developer moze zostawic sobie kawalek ziemi na
    >+ tej dzialce - nie majac w budynku mieszkania?

    Na "tej działce" to pewnie nie może.
    Ale podzielić działkę i zostawić sobie część (o ile to on
    jest właścicielem "w międzyczasie") to chyba nikt mu nie
    przeszkodzi - w wtedy ma osobną działkę, bez nieruchomości.
    Albo, dajmy na to, z garażem... (byle przepisowo odlegle
    od waszych okien).

    FYI: nam (wykup mieszkań komunalnych) gmina wydzieliła
    przyległe działki o rozmiarach 5x2 ("dojście" dla różnych
    działek, "dotyka" budynku !) i (3..5)x10m, tak że problemu
    (dla developera) nie widzę. No, chyba że dopilnowaliście
    *w umowie* że nie może robić takich numerów...

    Pozdrowienia, Gotfryd