  • 1. Data: 2006-04-05 14:37:51
    Temat: wyrok łączny dwie interpretacje
    Od: kesser <k...@g...pl>

    Witam
    Spotkałem się z dwiema odmiennymi opiniami na temat wyroku łącznego. Oba
    przestępstwa dotyczą spraw karnych (przestępstwa gospodarcze). Oba
    wydarzyły się przed jakimkolwiek wyrokiem. Za jedno przestępstwo zapadł
    wyrok 2lata/4 w zawieszeniu, w drugim dosłownie kilka dni później 8
    miesięcy do wykonania. Jeden adwokat doradza wyrok łączny ponieważ
    twierdzi, że dokona się pełna apsorbcja i w myśl zasady, że taki wyrok
    ma nie działać na niekorzyść skazanego sąd orzeknie np. 2lata /5 jako
    łączny w zawieszeniu. Drugi adwokat przestrzega, że wcale tak nie jest,
    że apsorbcja nie musi nastąpić i że może zapaść wyrok np. 2lata 3
    miesiące ale do wykonania wtedy w myśl łączenia wyroków.
    Może ktoś jednoznacznie się wypowiedzieć jak powinno się interpretować
    wyrok łączny??
    Podkreślam, że drugie przestępstwo nie popełniono w trakcie próby.

  • 2. Data: 2006-04-05 20:31:37
    Temat: Re: wyrok łączny dwie interpretacje
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kesser napisał(a):

> [...]
    > miesiące ale do wykonania wtedy w myśl łączenia wyroków.
    > Może ktoś jednoznacznie się wypowiedzieć jak powinno się interpretować

    Wyrok łączny może być od 2 lat do 2 lat 8 miesięcy. Wątpię czy sąd
    dokonana pełnej absorpcji (2 lata). A jeśli nie, to orzeknie ponad 2
    lata i będzie wszystko do odsiadki. Więc lepiej nie łączyć i słuchać
    adwokata nr 2.
    Z tym że sąd powinien wszcząć postępowanie o wydanie wyroku łącznego z
    urzędu niezależnie od wniosku (art. 570 kpk). I zrobi to jeśli się
    zorientuje że masz 2 wyroki do połączenia.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-04-06 11:58:40
    Od: macteanimo<a...@k...pl>

    Rzeczywiście z wyrokiem łącznym są 2 interpretacje.
    Np. A.Marek twierdzi, że w takiej sytuacji wyrok łączny może być zarówno w
    zawieszeniu, jak i bezwzględny.

    Ale jest orzeczenie SN:
    Sąd Najwyższy - Izba Karna

    Uchwała z dnia 27 marca 2001 r. (sygn. akt I KZP 2/2001)
    W razie skazania za zbiegające się przestępstwa na kary pozbawienia wolności z
    warunkowym zawieszeniem jej wykonania i bez warunkowego jej zawieszenia -
    orzeczenie kary bez warunkowego zawieszenia jej wykonania w wyroku łącznym
    (art. 89 § 1 k.k.) nie jest dopuszczalne.

    ale jest i takie:
    W sytuacji, gdy za dwa zbiegajace sie przestępstwa wymierzono karę pozbawienia
    wolności bez warunkowego zawieszenia jej wykonania oraz karę pozbawienia
    wolności z warunkowym zawieszeniem jej wykonania, a nie są spełnione przesłanki
    określone w art. 69 kk, nie zachodzą przesłanki do orzeczenia kary łącznej.
    (Wyrok SN z 5.10.2004 r, V KK 224/04)

    -> http://usenet.pomocprawna.info