    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 15 Mar 2003 10:19:05 +0100
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: Wspolnota malzenska

    Użytkownik "Maly KR" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b4sml4$cul$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    >

    > Proszę powiedzcie mi jak to jest ze wspolwlasnoscia w nastepujacym
    > przypadku.
    >
    > Przed slubem, mam dzialke budowlana zarejestrowana na mnie.
    > Na tej dzialce rozpoczynam budowe rowniez zarejestrowana na mnie.
    > Nastepnie podczas budowy biore slub.
    > Budowa zostaje zakonczona.
    > Po paru latach malrzenstwo sie zorpada i jest rozwod.
    > Co sie dzieje z majatkiem tzn. dzialka i domem ?

    Działka wraz z budowanym domem należą wyłącznie do ciebie.
    Działa zasada : superficies solo cedit.
    Żona ma roszczenie o zwrot części nakładów w takim zakresie w
    jakim były ponoszone w czasie trwania małżeństwa, gdyż tylko one należą do
    majątku dorobkowego.
    Ale faktycznie, najlepiej to albo nie buduj albo nie żeń się to
    unikniesz kłopotów.
    pzdr,
    JarekM