  • 1. Data: 2002-10-28 19:33:06
    Temat: Wsóplnota mieszkaniowa
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam serdecznie!
    ma m pytanko do grupy. Jak w końcu jest z tą wspólnotą?
    Mieszkamy w kamienicy w której jest 30 mieszkań i tylko dwa wykupione na
    własność(między innymi nasze). Nie bardzo znam się na prawie ale zarządca
    chyba Nas roluje. Są mili w marcu podczas spotkania corocznego, kiedy
    podsuwają nam pod nos pisma do podpisu. A cały rok niewiele robią chociąż
    zgłaszamy niektóre rzeczy przez telefon. A może trzeba z innej strony?
    mamy z drugim właścicielem dobry kontakt,napiszcie tylko jak możemy
    wykorzystać nasze udziały( 93 % ma gmina Wrocław)?
    ...A chcielibyśmy przeprowadzić np. remont klatki schodowej.

    Dziękuję za wszelkie porady,
    Marek

  • 2. Data: 2002-10-29 08:01:15
    Temat: Re: Wsóplnota mieszkaniowa
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    Jak to jest ze wspolnota? Powstaje ona w momencie gdy np. w budynku gminnym
    zostanie sprzedany chocby jeden lokal. Czyli w jednej nieruchomosci jest co
    najmniej dwoch wlascicieli.

    W Waszym przypadku jest to duza wspolnota (powyzej 7 lokali), wiec
    obowiazuja przepisy ustawy o wlasnosci lokali. Poczytajcie sobie ustawe i
    tam znajdziecie wszystkie odpowiedzi.

    Przede wszystkim Wy jako wspolwlasciciele zbieracie pieniadze na remonty i
    decydujecie co bedzie w budynku robione. Jednak wszelkie uchwaly zapadaja
    wiekszoscia glosow. Mozecie podjac uchwale o sposobie podejmowania
    nastepnych uchwal tj. ze na jednego wlasciciela przypada jeden glos. Ze
    swojego doswiadczenia nie wiem, czy to bedzie dobry pomysl. Jezeli Gmina nie
    blokuje Waszych pomyslow remontowych, nie podejmujcie takiej uchwaly.

    Jezeli gmina nie zgadza sie na remonty, majac wiekszosc, to mozecie podjac
    uchwale "jeden wlasciciel - jeden glos". Moga byc jednak z tym problemy.

    W koncu jezeli ktos ma wiecej udzialow, to znaczy, ze ma wieksze prawa i nie
    warto ich ograniczac, bo z tymi prawami, tez ma wieksze zobowiazania (kasa)
    :)))

    beny76 - b...@w...pl

  • 3. Data: 2002-11-04 10:47:42
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

    Użytkownik "beny76" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > beny76 - b...@w...pl
    >

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z administracja jest wszędzie tak samo . Kilka faktów:
    1. Każdy z was ma prawo zwołąć zebranie wspólnoty w dowolnym momencie. Nie
    trzeba czekać do marca. Trzeba to zrobić pisemnie z 14 dniowym
    wyprzedzeniem, skłądając stosowne pismo w administracji.
    2. Człowiek z urzędu miasta ma obowiązek przyjść na zebranie raz w roku.
    poniewaz miasto w tym roku juz było , prawdopodobnie nie przyjdzie.
    3. Na zebraniu uchwalacie sposób głosowania : jeden właściciel - jeden
    głos.
    4. Ustalacie fundusz remontowy . Stawkę obliczacie tak, aby po
    przeliczeniu metry x zł dały kwotę pozwalającą latem na remont klatki
    schodowej.
    Jeżeli miasto jest przeciwne ( bo akurat przyszło) nie zwracacie uwagi.
    Mogą iść do sądu. Kwota 1,5 - 2 zł za m jest do przełknięcia z trudem.
    W razie czegos na koniec roku macie niezły argument - nie podpisujecie
    umowy na zarząd z dotychczasową administrację bo jesteście niezadowoleni.
    Sami nie musicie szukać nowego zarządcy .
    5. Wszystkie rozmowy telefoniczne i ustalenia z admionistarcją wkładacie do
    książki pobożnych życzeń. Wszystkie decyzje , lącznie z tym że klatka nie
    sprzątana , dach przecieka itd skłądacie pisemnie, za potwierdzeniem
    odbioru. W ważniejszych sprawach zwołujecie wspólnotę i podejmujecie
    UCHWAŁę,. Nie wniosek i nie życzenie. Uchwała.
    6. W marcu podejmujecie uchwałę o remoncie klatki ze zgromadzonych środków
    na funduszu remontowym. Wcześniej ( już teraz) przyglądacie się kosztom na
    eksploatację i konserwację. Pamiętajcie że tymi środkami zarządza
    administracja w sposób dowolny, a funduszu nie wolno im ruszyć bez uchwały.
    Koszty eksploatacji i konserwacji powinny być tak małe żeby wystarczyło na
    żarówki i sprzątanie, a cała reszta na fundusz.
    7. Jeśli ktoś robi opory w remoncie, znów wyciągacie wniosek o odwołanie
    zarządu ( oczywiście głosowanie 1 właściciel j- 1 głos)
    8. Po dwóch latach takiej zabawy na telefon załatwiacie wszystko.
    Ewa R.

  • 4. Data: 2002-11-06 07:51:35
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    Widze Ewo, ze masz doswiadczenia w dzialaniu z gmina jako wspolwalsciciel
    :))))))

    beny76 - b...@w...pl