    From: "Ewa R" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wsóplnota mieszkaniowa
    Date: Mon, 4 Nov 2002 11:47:42 +0100

    Użytkownik "beny76" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:apns67$1rt$1@news.tpi.pl...
    > Jak to jest ze wspolnota? Powstaje ona w momencie gdy np. w budynku
    gminnym
    > zostanie sprzedany chocby jeden lokal. Czyli w jednej nieruchomosci jest
    co
    > najmniej dwoch wlascicieli.
    >
    > W Waszym przypadku jest to duza wspolnota (powyzej 7 lokali), wiec
    > obowiazuja przepisy ustawy o wlasnosci lokali. Poczytajcie sobie ustawe i
    > tam znajdziecie wszystkie odpowiedzi.
    >
    > Przede wszystkim Wy jako wspolwlasciciele zbieracie pieniadze na remonty i
    > decydujecie co bedzie w budynku robione. Jednak wszelkie uchwaly zapadaja
> [...]
    1. Każdy z was ma prawo zwołąć zebranie wspólnoty w dowolnym momencie. Nie
    trzeba czekać do marca. Trzeba to zrobić pisemnie z 14 dniowym
    wyprzedzeniem, skłądając stosowne pismo w administracji.
    2. Człowiek z urzędu miasta ma obowiązek przyjść na zebranie raz w roku.
    poniewaz miasto w tym roku juz było , prawdopodobnie nie przyjdzie.
    3. Na zebraniu uchwalacie sposób głosowania : jeden właściciel - jeden
    głos.
    4. Ustalacie fundusz remontowy . Stawkę obliczacie tak, aby po
    przeliczeniu metry x zł dały kwotę pozwalającą latem na remont klatki
    schodowej.
    Jeżeli miasto jest przeciwne ( bo akurat przyszło) nie zwracacie uwagi.
    Mogą iść do sądu. Kwota 1,5 - 2 zł za m jest do przełknięcia z trudem.
    W razie czegos na koniec roku macie niezły argument - nie podpisujecie
    umowy na zarząd z dotychczasową administrację bo jesteście niezadowoleni.
    Sami nie musicie szukać nowego zarządcy .
    5. Wszystkie rozmowy telefoniczne i ustalenia z admionistarcją wkładacie do
    książki pobożnych życzeń. Wszystkie decyzje , lącznie z tym że klatka nie
    sprzątana , dach przecieka itd skłądacie pisemnie, za potwierdzeniem
    odbioru. W ważniejszych sprawach zwołujecie wspólnotę i podejmujecie
    UCHWAŁę,. Nie wniosek i nie życzenie. Uchwała.
    6. W marcu podejmujecie uchwałę o remoncie klatki ze zgromadzonych środków
    na funduszu remontowym. Wcześniej ( już teraz) przyglądacie się kosztom na
    eksploatację i konserwację. Pamiętajcie że tymi środkami zarządza
    administracja w sposób dowolny, a funduszu nie wolno im ruszyć bez uchwały.
    Koszty eksploatacji i konserwacji powinny być tak małe żeby wystarczyło na
    żarówki i sprzątanie, a cała reszta na fundusz.
    7. Jeśli ktoś robi opory w remoncie, znów wyciągacie wniosek o odwołanie
    zarządu ( oczywiście głosowanie 1 właściciel j- 1 głos)
    8. Po dwóch latach takiej zabawy na telefon załatwiacie wszystko.
    Ewa R.