  • 1. Data: 2011-02-04 08:00:25
    Temat: Wplata na samochod, a wycofanie sie z kupna
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam

    Chce kupic auto, ale nie mam gotowki.
    Zlozylem wniosek o kredyt. Wczoraj ogladalem auto, wydaje sie okazja,
    wplacam zaliczke 500zł, wypisujemy umowe kupna-sprzed z zaznaczeniem, ze
    zostala wplacona zaliczka a reszta ma byc zaplacona przy odbiorze samochodu
    w terminie do 10 lutego. Ustalona cena auta to 19000zł
    Dzis rano okazuje sie, ze nie dostane kredytu i nie bede mial pieniedzy do
    10 lutego.
    Co w takiej sytuacji, zaliczka 500zł przepada, ale czy mam jeszcze inne
    zobowiazania prawne odnosnie sprzedawcy?

    Pozdr

  • 2. Data: 2011-02-04 08:03:10
    Temat: Re: Wplata na samochod, a wycofanie sie z kupna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-04 09:00, Tulipson pisze:

    > Co w takiej sytuacji, zaliczka 500zł przepada, ale czy mam jeszcze inne
    > zobowiazania prawne odnosnie sprzedawcy?

    Skąd pomysł na przepadnięcie zaliczki?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-04 08:05:00
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.02.2011 09:00, Tulipson pisze:

    > wplacam zaliczke 500zł, wypisujemy umowe kupna-sprzed z zaznaczeniem, ze
    > zostala wplacona zaliczka a reszta ma byc zaplacona przy odbiorze samochodu
    > w terminie do 10 lutego. Ustalona cena auta to 19000zł

    Na pewno zaliczka? Nie zadatek?

  • 4. Data: 2011-02-04 08:05:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-04 09:05, Andrzej Ława pisze:

    > Na pewno zaliczka? Nie zadatek?

    Mogła być jeszcze zaliczka i umowne postanowienie, że przepada, w
    przypadku wycofania się kupującego.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-02-04 08:06:53
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co w takiej sytuacji, zaliczka 500zł przepada, ale czy mam jeszcze inne
    > zobowiazania prawne odnosnie sprzedawcy?

    jeśli w umowie przedwstępnej masz "zaliczka" to prosisz o zwrot
    jeśli w umowie przedwstępnej masz "zadatek" to to doświadczenie będzie
    kosztowało Cię 500zł

  • 6. Data: 2011-02-04 08:12:10
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.02.2011 09:05, Liwiusz pisze:

    > Mogła być jeszcze zaliczka i umowne postanowienie, że przepada, w
    > przypadku wycofania się kupującego.

    Ano. Ale nawet jak nie było, ludziom się często myli zadatek z zaliczką...

  • 7. Data: 2011-02-04 09:29:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.02.2011 09:00), Tulipson wrote:
> [...]
    > Co w takiej sytuacji, zaliczka 500zł przepada, ale czy mam jeszcze inne
    > zobowiazania prawne odnosnie sprzedawcy?

    Skoro podpisaliście już umowę sprzedaży, to *chyba* samochód jest już
    twój, zaś ty mu wisisz 18500zł.

    p. m.

  • 8. Data: 2011-02-04 09:34:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2011 2:00 AM, Tulipson wrote:
    > Witam
    >
    > Chce kupic auto, ale nie mam gotowki.
    > Zlozylem wniosek o kredyt. Wczoraj ogladalem auto, wydaje sie okazja,
    > wplacam zaliczke 500zł,

    > wypisujemy umowe kupna-sprzed

    podpisana, czy tylko napisana?

> [...]

    > Co w takiej sytuacji, zaliczka 500zł przepada, ale czy mam jeszcze inne
    > zobowiazania prawne odnosnie sprzedawcy?

    nie, zaliczka nie przepada, bo ten samochod juz jest twoj.
    do 10 lutego wisisz mu 18500 zl
    od 10 lutego wisisz mu 18500 zl plus odsetki.

  • 9. Data: 2011-02-04 10:11:44
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

> [...]
    > Co w takiej sytuacji, zaliczka 500zł przepada, ale czy mam jeszcze inne
    > zobowiazania prawne odnosnie sprzedawcy?

    Dodaje domument wypisany przez sprzedawce

    http://img31.imageshack.us/img31/7546/zaliczka1.jpg

  • 10. Data: 2011-02-04 10:13:01
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    > podpisana, czy tylko napisana?
    >
    > z zaznaczeniem, ze

    > nie, zaliczka nie przepada, bo ten samochod juz jest twoj.
    > do 10 lutego wisisz mu 18500 zl
    > od 10 lutego wisisz mu 18500 zl plus odsetki.

    tak to wyglada

    http://img31.imageshack.us/img31/7546/zaliczka1.jpg