  • 1. Data: 2006-02-08 20:19:23
    Temat: dług spadkowy
    Od: "JureK" <j...@o...pl>

    Został odziedziczony dług (debet na koncie ok. 5000 zł). Odbyła się
    rozprawa w sądzie w sprawie podziału spadku - sąd orzekł po 50 % dla
    dzieci spadkodawcy. Czy bank może przeprowadzić egzekucję całego
    długu tylko od jednego spadkobiercy - tak jak w przypadku poręczenia
    kredytu. Spadkobiercy o długu dowiedzieli się praktycznie na sali
    sądowej. Jeden ze spadkobierców nie posiada majątku a otrzymywana
    renta jest już obciążona maksymalną egzekucją komornika. Dlatego bank
    usiłuje dochodzić całego długu o drugiego spadkobiercy. Czy może ?
    Jak się bronić przed ewentualną egzekucją - jeżeli bank wystawi
    bankowy tytuł wykonawczy.
    Wszystko opisałem w dużym skrócie, gdyby były potrzebne inne
    informacje chętnie dołączę.
    JureK

  • 2. Data: 2006-02-09 08:42:55
    Temat: Re: dług spadkowy
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    JureK napisał(a):
> [...]
    > renta jest już obciążona maksymalną egzekucją komornika. Dlatego bank
    > usiłuje dochodzić całego długu o drugiego spadkobiercy. Czy może ?

    do chwili działu spadku - tak, potem w stosunku do udziałów
    jeśli w skład spadku nie wchodzi nieruchomość, to dział spadku nie musi
    mieć szczególnej formy - wystarczy pisemna umowa między spadkobiercami

    KG