  • 1. Data: 2007-01-06 01:25:18
    Temat: Wożenie kogoś na ramie rowerowej.
    Od: "Maciek" <m...@i...pl>

    Witam.

    Dziś zatrzymała mnie policja za to ze jechałem na rowerze i wiozłem moją
    dziewczynę na ramie :D Chcieli wlepić mi mandat ale po 20 minutach
    poszukiwań w taryfikatorze nie znaleźli nic na ten temat i skonczyło się na
    upomnieniu. Chciałem zapytac czy jest w ogóle jakis przepis w którym jest
    mowa o wożeniu ludzi na ramie ? Czy należy się za to mandat czy moze jest to
    dozwolone (choć szczerze w to wątpie ;) ) Moze ktoś z Was miał juz taki
    przypadek i podzieli się "wrażeniami".

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-01-06 01:48:43
    Temat: Re: Wożenie kogoś na ramie rowerowej.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciek wrote:

> [...]
    > dozwolone (choć szczerze w to wątpie ;) ) Moze ktoś z Was miał juz taki

    Mniej-więcej w tym samym miejscu, co zakaz przewożenia ludzi na masce
    samochodu.

  • 3. Data: 2007-01-06 12:22:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Mniej-więcej w tym samym miejscu, co zakaz przewożenia ludzi na masce
    > samochodu.

    czyli ze niesc na barana nikogo tez nie moge?
    Przestanmy utozsamiac rower z samochodem! Pierwszym, zwłaszcza z kims na
    ramie jedzie sie jakies 10-15 km/h, drugim mozna jechac 100km/h, wiec
    porównania sa nietrafne.

    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
    A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff

  • 4. Data: 2007-01-06 12:34:28
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    wiadomości news:06012007.0FC7D3EC@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > Przestanmy utozsamiac rower z samochodem! Pierwszym, zwłaszcza z kims na
    > ramie jedzie sie jakies 10-15 km/h, drugim mozna jechac 100km/h, wiec

    no 100 km/h tez mozna pomykac rowerem.:)

  • 5. Data: 2007-01-06 14:10:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik wrote:

    > czyli ze niesc na barana nikogo tez nie moge?

    Jesteś pojazdem uczestniczącym w ruchu po drogach publicznych?

    > Przestanmy utozsamiac rower z samochodem!

    Nie utożsamiam.

    > Pierwszym, zwłaszcza z kims na ramie jedzie
    > sie jakies 10-15 km/h, drugim mozna jechac 100km/h, wiec
    > porównania sa nietrafne.

    Samochodem też można jechać 10km/h (swoją drogą rowerem da się 100km/h),
    ale spróbuj tak pojechać np. autostradą.

    Przewozisz pasażera w miejscu nie przystosowanym do przewożenia
    pasażerów - powodujesz zagrożenie w ruchu drogowym.

  • 6. Data: 2007-01-06 14:20:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Przewozisz pasażera w miejscu nie przystosowanym do przewożenia
    > pasażerów - powodujesz zagrożenie w ruchu drogowym.

    Czekam na uwagi, że skoro w ustawie nie ma słowa o tym, że nie wolno
    pasażerów przewozić na:
    - dachu auta
    - w bagażniku
    - na zderzaku
    - przy nadkolu
    - w gaźniku
    to także - oczywiście - jest to jak najbardziej dozwolone.

    A poza tym coraz częściej mi ta grupa zaczyna przypominać pmtg. Zamiast
    antyradaru w Nokii - właśnie takie kwiatki.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2007-01-06 14:57:55
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message
    s.com...

> [...]
    > - przy nadkolu
    > - w gaźniku
    > to także - oczywiście - jest to jak najbardziej dozwolone.

    Pasażerów wolno przewozić na miejscach do tego przeznaczonych, określonych
    szczegółowo w homologacji /wraz ze zdjęciami, rysunkami itp./ danego
    pojazdu. Bez homologacji pojazd nie będzie zarejestrowany i o tym chyba mówi
    w którymś miejscu ustawa PoRD. Natomiast szczegółowo zasady homologacji
    określa Rozp. Min. Transp.... Nie jestem pewien czy dobrze trafiłem ale
    chyba tak.
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2007-01-06 15:13:06
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Maluch" <n...@m...pl> wrote in message

    > w którymś miejscu ustawa PoRD. Natomiast szczegółowo zasady homologacji
    > określa Rozp. Min. Transp.... Nie jestem pewien czy dobrze trafiłem ale
    > chyba tak.

    Teraz to będzie Rozp. Min. Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w
    sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep. PoRD art.68
    --
    Maluch

  • 9. Data: 2007-01-06 15:36:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:
> [...]
    >
    > A poza tym coraz częściej mi ta grupa zaczyna przypominać pmtg. Zamiast
    > antyradaru w Nokii - właśnie takie kwiatki.

    Może tak byś łaskawie zwrócił uwagę co i komu odpisujesz, hmm?

  • 10. Data: 2007-01-06 17:51:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@m...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Teraz to będzie Rozp. Min. Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w
    > sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep. PoRD art.68

    czyli ze o rowerach tam nic nie bedzie? Reasumujac - pomimo rego ze wydaje
    sie to oczywiscie - nie mam obowiazku siadac na siodełku, jak jade
    rowerem... :)

    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
    liczyć i tych, którzy nie umieją." Aneta Baran