  • 1. Data: 2003-06-16 08:47:36
    Temat: Wodociągi - opłata za licznik główny
    Od: "Piotr/inw" <i...@a...WYTNIJ.alto.com.pl>

    Czy Wodociągi mają prawo naliczać miesięczną opłatę abonamentową za licznik
    główny? Wspomnę, że mam w domu licznik na wodę i mało mnie interesuje
    licznik główny. Równie dobrze mogą mi kazać płacić za główny licznik na
    ulicy, dzielnicy, mieście, województwie itp - lub w sklepie za kasę
    fiskalną..
    Nie chodzi o pieniądze bo kwota jest mała - ale w skali miasta robi się
    pewno dosyć spora:(

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2003-06-16 16:07:35
    Temat: Re: Wodociągi - opłata za licznik główny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    By dowiedzieć się, czy mają prawo naliczać, to musisz zajrzeć do umowy.
    Jeśli naliczają, to pewnie w umowie zawarto stosowną wzmiankę. Generalnie
    jeśli jej tam nie ma, to moim zdaniem nie mają prawa.

    Ale od razu nasuwa mi się wątpliwość, czy wodociągi mają prawo taką wzmiankę
    zawrzeć w umowie. Tutaj musiałbyś się zwrócić z zapytaniem do organizacji
    konsumenckich, czy aby nie uznają, że w tym wypadku Wodociąg wykorzystując
    pozycję monopolisty (bo na lokalnym rynku jest monopolistą) nalicza
    dodatkowe opłaty bezprawnie. Z tym, że w konsekwencji doprowadzi to do tego
    pewnie, że opłatę tę wliczą do kosztów wody i tyle, bo wodociągi z reguły są
    własnością gminy, a więc nie powinny generować jakiegoś olbrzymiego dochodu.
    Jak im do bilansu braknie te kilka złotych, to i tak zapłacą odbiorcy, jak
    nie za licznik, to za droższą wodę. Stąd też uważam, że mając na uwadze
    niską kwotę nie warto z tym walczyć.

  • 3. Data: 2003-06-16 17:38:20
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Piotr/inw" <i...@a...WYTNIJ.alto.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fiskalną..
    > Nie chodzi o pieniądze bo kwota jest mała - ale w skali miasta robi się

    kolega nie napisał w jakim budynku zamieszkuje wraz z owym licznikiem i
    dlatego trudno coś powiedzeć,
    nie wiadomo kto z kim ma umowę na dostawę wody i odbiór ścieków itd.
    to ważne dla ustalenia o co chodzi pytającemu

    JarekM