  • 1. Data: 2010-05-14 09:47:40
    Temat: Pytanie o wynajem
    Od: FTaQ <f...@w...pl>

    Witam,
    jakiś czas temu wynajmowałem mieszkanie w Krakowie i po 3 miesiącach
    przyszło do mnie wezwanie do uregulowania zaległości za wynajem. Dodam
    że w protokole zdawczym mieszkania nie ma nic mowy o zaległości.
    Wynajmujący pisze w liście o przed sądowym wezwaniu do zapłaty.
    Czy mam zignorować to pismo czy też odpisać?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-05-14 09:55:50
    Temat: Re: Pytanie o wynajem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    FTaQ pisze:
> [...]
    > Wynajmujący pisze w liście o przed sądowym wezwaniu do zapłaty.
    > Czy mam zignorować to pismo czy też odpisać?

    Przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy z czymś
    zalegasz, czy nie. Bez względu na to, odpowiedzieć na pismo możesz, ale
    nie musisz.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-05-14 09:56:27
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 14 May 2010 11:47:40 +0200, FTaQ napisał(a):

    > Dodam że
    > w protokole zdawczym mieszkania nie ma nic mowy o zaległości.
    > Wynajmujący pisze w liście o przed sądowym wezwaniu do zapłaty. Czy mam
    > zignorować to pismo czy też odpisać?

    Z tego, że w protokole nie ma mowy o zaległości nie wynika, że zaległość
    ta nie istnieje.
    Możesz pismo zignorować i zapłacić, jeśli masz jakiś dług. Jeśli długu
    tego nie masz, możesz odpisać, że to jakaś pomyłka i jesteś na zero
    rozliczony.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 4. Data: 2010-05-14 10:01:37
    Od: FTaQ <f...@w...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > Możesz pismo zignorować i zapłacić, jeśli masz jakiś dług. Jeśli długu
    > tego nie masz, możesz odpisać, że to jakaś pomyłka i jesteś na zero

    Kurcze problem jest z tym że nie pamiętam. Ponieważ zostawiłem zaliczkę
    jako rozliczenie ostatniego miesiąca. W piśmie jest mowa o zaległości za
    media (woda prąd gaz).

  • 5. Data: 2010-05-14 10:02:09
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-05-14 11:47, FTaQ pisze:
> [...]
    > przyszło do mnie wezwanie do uregulowania zaległości za wynajem. Dodam
    > że w protokole zdawczym mieszkania nie ma nic mowy o zaległości.
    A masz w protokole zdawczo odbiorczym wprost napisane, że strony
    potwierdzają rozliczenie się? Coś w stylu, że wynajmujący potwierdza
    odebranie mieszkania w stanie niepogorszonym i potwierdza otrzymanie
    wszelkich należnych świadczeń z tytułu użytkowania?

    Możliwe, że wynajmujący dostał rachunek za ogrzewanie itp i próbuje go z
    Ciebie ściągnąć. Teraz wszystko zależy od tego jak spisaliście protokół.

    --
    MZ

  • 6. Data: 2010-05-14 13:29:20
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-05-14 12:01, FTaQ pisze:

    > Kurcze problem jest z tym że nie pamiętam. Ponieważ zostawiłem zaliczkę
    > jako rozliczenie ostatniego miesiąca. W piśmie jest mowa o zaległości za
    > media (woda prąd gaz).
    A masz na piśmie że wynajmujący zgadza się zatrzymać zaliczkę (chyba
    bardziej kaucję) i że to wyczerpuje Twoje zobowiązania względem niego?
    Czy może masz że on zachowuje Twoją kaucję jako zaliczkę na poczet
    nieuregulowanych należności powstałych podczas gdy użytkowałeś jego
    lokal? Jeśli załatwiłeś to na gębę to najprawdopodobniej niestety
    będzie problem.

    --
    MZ