    From: WOJSAL <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wniosek o ujawnienie prawa własnosci
    Date: Sun, 12 Aug 2012 15:16:03 +0200

    Przeprowadziłem sprawę spadkową po żonie (sprawa przez notariusza).
    Po pewnym czasie otrzymałem z Sądu, Wydział Ksiąg Wieczystych, odpis z
    księgi wieczystej a tam informacja, że w sąd dokonał wpisu ostrzeżenie o
    niezgodności treści księgi wieczystej (na podstawie danych od notariusza).
    Do wniosku było załączone pouczenie o tym, że muszę złożyć wniosek
    o ujawnienie prawa własności.
    Ja nic nie ukrywałem, więc o co chodzi z tym ujawnieniem? W Internecie
    trochę poguglałem i odnoszę wrażenie, że to co sąd/ustawodawca nazywa
    "ujawnieniem prawa własności" oznacza zmianę, w tym przypadku, danych
    dot. właściciela nieruchomości.
    Ja już wcześniej, po wysłaniu pisma od sądu ale przed otrzymaniem tego
    pisma, złożyłem wniosek o zmianę właściciela w księdze wieczystej.

    Pytania:
    1. Czy "wniosek o ujawnienie prawa własności" jest w rzeczywistości (w
    tym przypadku) wnioskiem o zmianę właściciela w księdze wieczystej?
    2. Jeżeli złożyłem do sądu wniosek o zmianę właściciela księgi
    wieczystej (załączyłem akt poświadczenia dziedziczenia), to muszę
    jeszcze "ujawniać prawo własności"?
    3. Jaka jest opłata obecnie za ujawnienie prawa własności?
    4. Jakie załączniki musi mieć w tym przypadku wniosek o ujawnienie
    własności? Czy mam znowu załączyć akt poświadczenia dziedziczenia?

    Pozdrawiam,
    Wojtek