  • 31. Data: 2005-11-30 09:50:42
    Temat: Re: Własny znak drogowy
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Trochę się za dużo skopiowało. Powinno być w drugim akapicie: Podstawą
    > prawną do obowiązku stosowania się do znaków drogowych ustawionych na
    > drogach (bez względu na tego, kto to robił) jest art. 5 PoRD. Nie ma
    > nigdzie zwolnienia z tego obowiązku w zależności od organu
    > ustawiającego znak.

    znaczy sie sugerujesz ze moge sobie postawic dowolny znak w dowolnym
    miejscu i wszyscy sie beda musieli do niego stosowac??

  • 32. Data: 2005-11-30 15:28:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerszeń" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > znaczy się sugerujesz ze mogę sobie postawić dowolny znak w dowolnym
    > miejscu i wszyscy się będą musieli do niego stosować??

    Tak, choć Ty sam popełnisz wykroczenie opisane w art. 85 kw. Zastanów
    się, jakie skutki przyniosła by interpretacja upoważniająca każdego
    kierującego do rozsądzania, czy dany znak postawiono prawnie, czy nie.
    Osobiście przyjął bym, że każdy zakaz przekraczania prędkości jest
    nieprawny, bo przecież ja wiem lepiej ile można tu bezpiecznie jechać
    :-)

    Natomiast jako właściciel terenu możesz wnioskować do odpowiednich
    organów o wyrażenie zgody na ustawienie takiego lub innego znaku i po
    uzyskaniu jego zgody ustawić sobie taki znak.

  • 33. Data: 2005-12-01 09:01:20
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Natomiast jako właściciel terenu możesz wnioskować do odpowiednich
    > organów o wyrażenie zgody na ustawienie takiego lub innego znaku i po
    > uzyskaniu jego zgody ustawić sobie taki znak.

    no wlasnie, musisz wnioskowac i po otrzymaniu pozwolenia ustawic, a nie
    po prostu go sobie postawic

    a i tak w kwestii wyjasnienia, nie mowie tu o nie przestrzeganiu zadnych
    znakow, tylko o ewentualnym olewaniu ich w takich miejscach jak
    wzmiankowane, czyli jesli istnieje przypuszczenie ze stoi tam tylko na
    widzimisie wlasciciela terenu :) no i oczywiscie na wlasne ryzyko