eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje zmienil zamek (dlugie) › Wlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje zmienil zamek (dlugie)
    From: e...@y...com (Emil)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje zmienil zamek (dlugie)
    Date: 26 Jun 2003 13:19:40 -0700

    Od 5 miesiecy jestem najemca mieszkania w centrum Warszawy. Nie jestem
    zameldowana ale mam spisana umowe najmu z miesiecznym wypowiedzeniem z
    wlascicielem (ktory nie odprowadza podatku). Umowa zawiera kwote
    najmu, plus kaucje (polowa ceny najmu). Oznamilam telefonicznie
    wlascicielowi, ze wypowiadam mieszkanie. Po kilku dniach nieobecnosci
    w Warszawie, stajac przed "moimi" drzwiami zastaje wymienione zamki.
    Tym samym wszelkie dobra osobiste (dokumenty, karty kredytowe, sprzet
    RTV i AGD itp.) zostaly "uwiezione" w mieszkaniu a ja zostalam ze
    szczoteczka do zebow. Umowa najmu lezy w komodzie w mieszkaniu (w
    ktorej wlasciciel, cytuje:"znalazl bardzo ciekawe rzeczy").
    Wlasciciel mieszkania swoj postepek tlumaczy tym, ze trudno mu bedzie
    na czas wakacji znalezc nastepnego najemce i tym samym narazam go na
    straty finansowe. Oznajmil, ze jest w stanie "wydac" moje rzeczy po
    uregulowaniu ostatnich rachunkow (co jest dla mnie rzecza oczywista, i
    jestem w stanie dac mu gotowke do reki) oraz wplaceniu kwoty
    pokrywajacej 2-miesieczny czynsz (lipiec i sierpien), przy czym nie
    wolno mi przebywac w oplaconym mieszkaniu (mieszkam u znajomych).
    Rzekomo wlasciciel wyjezdza za granice i jest sklonny rozmawiac ze mna
    za 3 tygodnie. Bylam juz na policji ale wiele to nie dalo. Policja
    twierdzi ze nie moze sila wywazyc drzwi. Co mam robic?