  • 11. Data: 2002-12-22 15:16:19
    Temat: Re: Wlasciciel
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Mi chodzi o jakiekolwiek dane aby dalo sie namierzyc wlasciciela bo chce
    nabyc ta nieruchomosc.

    Pzd Travis

    --
    Sebastian Grabowski
    GG: 18584

  • 12. Data: 2002-12-22 16:09:34
    Temat: Odp: Wlasciciel
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Travis <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:au4knu$7dm$...@n...tpi.pl...
    > Mi chodzi o jakiekolwiek dane aby dalo sie namierzyc wlasciciela bo chce
    > nabyc ta nieruchomosc.

    jak ktoś chcialby np. namierzyć mnie a pani w urzedzie w tym pomogłaby wbrew
    mojej woli to chyba nie musze pisać co mogłoby dalej się dziać ...tej pani w
    takich czasach na pewno na pracy zależy ... a co do namierzenia nie
    śledziłam wątku ta nieruchomość jest na sprzedaż? bo jeżeli tak to nie
    rozumiem ??? nie było telefonu kontaktowego lub jakiś namiarów? fajnie
    byłoby przy ustawie o ochronie danych ,że wchodzi sobie pierwszy lepszy
    osobnik do urzędu i otrzymuje wszystkie informacje dot. nieruchomosci a może
    ma złe zamiary?
    przyznaje się, że wątku nie sledziłam ale ochrona danych to ochrona danych

    Sandra

  • 13. Data: 2002-12-22 18:37:19
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > przyznaje się, że wątku nie sledziłam ale ochrona danych to ochrona danych

    jawność ewidencji gruntów i ksiąg wieczystych już nie obowiązuje?

    KG

  • 14. Data: 2002-12-22 19:22:08
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Interes prawny: przechodziłeś tamtędy i sopel spadł Ci na głowę dziurawiąc czapkę
    (albo babcia się na chodniku poślizgnęła), potrzebujesz dane właściciela żeby
    wystapić z roszczeniem o zadośćuczynienie.
    JaC

  • 15. Data: 2002-12-22 20:38:44
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    666 napisa_(a):

    > Interes prawny: przechodziłeś tamtędy i sopel spadł Ci na głowę dziurawiąc czapkę
    (albo babcia się na chodniku poślizgnęła), potrzebujesz dane właściciela żeby
    wystapić z roszczeniem o zadośćuczynienie.

    A przepis wymagający istnienie takiego interesu?

    KG

  • 16. Data: 2002-12-23 12:35:31
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sun, 22 Dec 2002, Sandra wrote:

> [...]
    >+ jak ktoś chcialby np. namierzyć mnie a pani w urzedzie w tym pomogłaby wbrew
    >+ mojej woli to chyba nie musze pisać co mogłoby dalej się dziać

    Ciekaw jestem ;) !
    A na poważnie: kiedy media swojego czasu zrobiły stosowna reklamę
    "ustawie o ochronie" - to *wszyscy* zaczęli pod nią podciagać
    co tylko im było wygodne. Nie bacząc na to, że na mocy *innych*
    ustaw *pewne* dane są jawne !
    Rożne dane - np. zarobki prezydenta miasta, informacje kto jest
    właścicielem firmy... Te rejestry są *jawne* !
    I AFAIK cały czas dotyczy owa jawność *również* właścicieli
    nieruchomości - KW są podzielone na...(jak im tam, skleroza...
    owe części wpisów...) i informacje o tym kto jest właścicielem
    (z zdaje się że również posiadaczem/władającym) nieruchomości
    o ile wiem są "jawne", w odróżnieniu od informacji o hipotekach
    i innych takich - które udostepnia się tylko pod warunkiem
    że występuje "interes prawny".

    Krótko mówiąc - jeśli przyjdę sprawdzić czy twój dom to
    twój dom "pani w urzędzie" ma mi pokazać i tyle.
    Ale jeśli będę chciał spytać czy jest obłożony hipoteką
    - to musi najpierw zażądać wytłumaczenia (i poparcia
    "papierami") po co mi ta informacja, ale *dopiero wtedy* !

    [...]
    >+ byłoby przy ustawie o ochronie danych ,że wchodzi sobie pierwszy lepszy
    >+ osobnik do urzędu i otrzymuje wszystkie informacje dot. nieruchomosci a może
    >+ ma złe zamiary?

    To mi wytłumacz dlaczego wiemy ile zarabiają prezydenci miast
    i wiemy kto jest właścicielem TPSA :> Większość z "onych"
    wolałaby informacji nie ujawniać... :]

    >+ przyznaje się, że wątku nie sledziłam ale ochrona danych to ochrona danych

    Przyznaję że takiej interpretacji po tobie się nie spodziewałem ! :)
    Czyżbyś zgadzała się z interpretacją że wolno parkować na trawnikach
    skoro KD nie zakazuje ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-12-23 13:35:50
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> w wiadomości do grup
    > Ciekaw jestem ;) !

    ciekawosc to pierwszy stopien do wiedzy fakt...

> [...]
    > "ustawie o ochronie" - to *wszyscy* zaczęli pod nią podciagać
    > co tylko im było wygodne. Nie bacząc na to, że na mocy *innych*

    no widzisz jak ten swiat jest poukładany :-)

    > Krótko mówiąc - jeśli przyjdę sprawdzić czy twój dom to
    > twój dom "pani w urzędzie" ma mi pokazać i tyle.

    kto przyjdzie? osoba z ulicy? nie znajaca mnie ? tylko bedzie chciała sie
    dowiedziec cos na temat mojego majatku i mojej osoby?

    > To mi wytłumacz dlaczego wiemy ile zarabiają prezydenci miast
    > i wiemy kto jest właścicielem TPSA :> Większość z "onych"
    > wolałaby informacji nie ujawniać... :]

    to są osoby publiczne ...a nie prywatne ...
    > Przyznaję że takiej interpretacji po tobie się nie spodziewałem ! :)

    jednym słowem szok zaliczyłeś? :-)

    > Czyżbyś zgadzała się z interpretacją że wolno parkować na trawnikach
    > skoro KD nie zakazuje ?? ;)

    a nie wolno:-) niekiedy mi sie przytrafia wjechać :-) ale jak do tej pory
    mam szczescie ;-)

    Sandra

  • 18. Data: 2002-12-23 14:06:32
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Mon, 23 Dec 2002, Sandra wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> w wiadomości do grup
    >+ > Ciekaw jestem ;) !
    >+
    >+ ciekawosc to pierwszy stopien do wiedzy fakt...

    No, ale jej nie zaspokoiłaś :)
    [...]
> [...]
    >+ > ustaw *pewne* dane są jawne !
    >+
    >+ no widzisz jak ten swiat jest poukładany :-)

    Sugeruję że niektórzy go sobie poukładali wg własnego
    widzimisię w myśl cytowanej interpretacji parkowania
    na trawniku !

> [...]
    >+ kto przyjdzie? osoba z ulicy? nie znajaca mnie ? tylko bedzie chciała sie
    >+ dowiedziec cos na temat mojego majatku i mojej osoby?

    Nie twojego majątku (w ogóle) i nie twojej osoby.
    Związku twoja_osoba <=> twoja_nieruchomość.
    Może dostać tylko informację jak się nazywasz i czy nieruchomość
    jest twoja; informacji o majątku nie nabędzie, bo wcale nie
    jest oczywiste że na domie nie ma hipoteki przekraczającej
    (z odsetkami) jej wartość :[ - a do *tej* informacji
    musi "wykazać interes" nim ją otrzyma.
    Informacji o mężu i dzieciach też nie dostanie - *chyba*
    że są współwłaścicielami.
    BTW:
    Równie dobrze możesz pójść do wiadomego urzędu (bynajmniej
    nie skarbowego :) - skarbowy jest objęty tajemnicą !)
    i wywiedzieć się: czy, gdzie, kiedy i jaką działalność
    gospodarczą prowadz(iłem/ę).
    Będziemy kwita :) z "ujawnianiem danych" !
    Był tu kiedyś post gościa oburzonego że jego mamę zalała
    fala spamu (snailmailem) 'a przecież ochrona danych
    i wcale usług nie świadczy bo tylko dla jednej firmy
    pracuje' - i trzeba było go przekonywać że to już
    są szczegóły w które nikt nie wnika.

    [...]
    >+ > wolałaby informacji nie ujawniać... :]
    >+
    >+ to są osoby publiczne ...a nie prywatne ...

    Owszem.
    Ale pewne "posunięcia" powodują że pod dobrowolnym przymusem
    zapisujesz się do jawnych rejestrów - nikt ci domu kupować
    nie kazał :), *skoro* chciałaś...

    >+ > Przyznaję że takiej interpretacji po tobie się nie spodziewałem ! :)
    >+
    >+ jednym słowem szok zaliczyłeś? :-)

    Lekki :), ale cóż: mi się czasem też "wydaje"...

    >+ > Czyżbyś zgadzała się z interpretacją że wolno parkować na trawnikach
    >+ > skoro KD nie zakazuje ?? ;)
    >+
    >+ a nie wolno:-)

    Mniemam że przynajmniej w ramach rekompensaty znajdziesz
    jakiś przepis podważający ww argumenta :)

    >+ ale jak do tej pory mam szczescie ;-)

    Acha !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2002-12-23 14:15:30
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> w wiadomości do grup
    > Może dostać tylko informację jak się nazywasz

    jak sie nazywam ? juz straciłaby prace postarałabym sie o to :P :-)

    > Owszem.
    > Ale pewne "posunięcia" powodują że pod dobrowolnym przymusem
    > zapisujesz się do jawnych rejestrów - nikt ci domu kupować
    > nie kazał :), *skoro* chciałaś...

    a moja prywatnosc to co ? hm

    > Lekki :), ale cóż: mi się czasem też "wydaje"...

    to dobrze, że lekki :-) byłoby mi smutno gdyby nielekki :-)

    > Mniemam że przynajmniej w ramach rekompensaty znajdziesz
    > jakiś przepis podważający ww argumenta :)

    oczywiscie na smaczne ciasto i kawunie:-) może być ? :-)

    Sandra

  • 20. Data: 2002-12-23 16:50:28
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > a moja prywatnosc to co ? hm

    To w ramch ochrony tej prywatności proponuję zacząć nosić kominiarkę,
    nie podpisywać się własnym nazwiskiem itd.

    KG