  • 1. Data: 2002-12-16 14:00:32
    Temat: Przymusowe Samozatrudnienie - nowe regulacje
    Od: "ahs" <a...@w...pl>

    http://www.rp.pl/dodatki/firma_z_021114/firma_z_a_6.
    html#3

    Oczywiscie chodzi o probe zlikwidowania jednoosobowych firm jako osob
    dzialajacych na zasadzie samozatrudnienia, z wszystkimi konsekwencjami.
    Ciekaw jestem Waszych opinii co do szans wejscia tego przepisu w zycie, bo
    moim zdaniem to jest samobojstwo: takich firm jest kilkaset tysiecy. Z
    reguly sa lepszymi platnikami podatkow niz molochy. Jesli nie bedziesz mogl
    wystawiac faktur VAT, nie bedzie Cie nikt chcial zatrudnic. Kto sie bedzie
    bawil w umowy zlecenia? Co z wzietymi na firme komorkami, samochodami,
    komputerami? Rozliczonymi w koszty?

    Nawet jesli takie osoby znajda prace na etat w firmach z nimi
    wspolpracujacymi, na pewno otrzymaja na reke znacznie mniej, bo dojdzie
    znacznie wiekszy ZUS. Wiele zajec straci racje bytu.

    Efekt? Zniknie kilkaset tysiecy podmiotow gospodarczych. Nie bedzie mozna
    odliczac w koszty wielu wydatkow? Nie bedzie tych wydatkow. Odczuja to firmy
    leasingowe, operatorzy telefonii komorkowej ale i wiele innych branz.

    Jak to sie ma do wspierania przedsiebiorczosci??? Deklarowanej pomocy malym
    firmom?

    Paranoja.

    Pzdr

    AHS

  • 2. Data: 2002-12-16 23:25:53
    Temat: Re: Przymusowe Samozatrudnienie - nowe regulacje
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Dec 2002, ahs wrote:

> [...]
    >+ Oczywiscie chodzi o probe zlikwidowania jednoosobowych firm jako osob
    >+ dzialajacych na zasadzie samozatrudnienia, z wszystkimi konsekwencjami.

    Proponuję *.podatki - tam się ostatnio przewaliły 3 czy 4 wątki
    na rzeczony temat. No, może głównie "jak obejść" ;] ale to już
    inna sprawa :>

    [...]
> [...]
    >+ bawil w umowy zlecenia? Co z wzietymi na firme komorkami, samochodami,

    FYI: co prawda ze znacznie mniejszej "ilości paragrafów" ale
    można się wielu przypadków czepiać *dziś*. Obejrzyj:

    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A

    Zauważ że artykuł jest stary - a wyroki jeszcze starsze.
    [...]
    >+ Jak to sie ma do wspierania przedsiebiorczosci??? Deklarowanej pomocy malym
    >+ firmom?

    Retorycznie...

    Pozdrowienia, Gotfryd