  • 1. Data: 2002-12-16 13:38:19
    Temat: ogłoszenie wyroku i apelacja
    Od: m...@p...fm (Mihau)

    Witam wszystkich!
    Procesowałem się z PZU Życie o odszkodowanie, ogłoszenie wyroku
    przez Sąd Okręgowy było 2,5 miesiąca temu (30.09 br.). I z tym są
    związane moje dwa pytania:
    - czy powinienem otrzymać z sądu odpis wyroku (albo jakiekolwiek inne
    pismo)? Na ogłoszeniu wyroku nie mogłem być.
    - Jaki jest termin składania apelacji? Pozwany (PZU) złożyło po
    półtora miesiąca. Dzisiaj otrzymałem kopię apelacji.
    Nota bene, pieniądze od pozwanego dostałem w kilka dni po owym
    ogłoszeniu wyroku, a z dzisiejszej apelacji dowiedziałem się, że
    zasądzono kwotę dwukrotnie wyższą od otrzymanej.

    Bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania

    --
    Pozdrowienia,
    Mihau

    WIADOMOSCI minuta po minucie... >>> http://link.interia.pl/f16a8

  • 2. Data: 2002-12-16 14:01:05
    Temat: Re: ogłoszenie wyroku i apelacja
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Mihau napisa_(a):

> [...]
    > - czy powinienem otrzymać z sądu odpis wyroku (albo jakiekolwiek inne
    > pismo)? Na ogłoszeniu wyroku nie mogłem być.

    nie

    > - Jaki jest termin składania apelacji? Pozwany (PZU) złożyło po
    > półtora miesiąca. Dzisiaj otrzymałem kopię apelacji.

    Miałeś 7 dni od ogłoszenia wyroku na złożenie wniosku o uzasadnienie i
    14 dni od otrzymania uzasadnienia na złożenie apelacji, ewentualnie 21
    dni od ogłoszenia wyroku na złożenie apelacji. Teraz, jesli chcesz taką
    składać pozostaje Ci wniosek o przywrócenie terminu (złożony wraz z
    apelacją)
    Możesz też napisać odpowiedź na apelację (chyba 7 dni).

    KG

  • 3. Data: 2002-12-16 14:01:53
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mihau" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > - czy powinienem otrzymać z sądu odpis wyroku (albo jakiekolwiek inne
    > pismo)? Na ogłoszeniu wyroku nie mogłem być.

    Sąd nie ma takiego obowiązku, chyba, że byłeś pozbawiony wolności w momencie
    ogłaszania wyroku ( Art. 327 par 2 kpc ). Trzeba było przysłać pełnomocnika
    lub po prostu iść potem do sądu i sie dowiedzieć o wyrok. Za zaniedbanie
    własnych spraw ponosisz odpowiedzialność - sąd to nie niańka.

    > - Jaki jest termin składania apelacji? Pozwany (PZU) złożyło po
    > półtora miesiąca. Dzisiaj otrzymałem kopię apelacji.

    Dwa tygodnie od otrzymania pisemnego uzasadnienia. Na złożenie wniosku jest
    tydzien i sąd teoretycznie ma też tydzień na sporządzenie uzasadnienia, choć
    nic mu oczywiście nie grozi za spóźnienie i często z tego korzysta ( Art.
    328, 329, 369 kpc )

    > Nota bene, pieniądze od pozwanego dostałem w kilka dni po owym
    > ogłoszeniu wyroku, a z dzisiejszej apelacji dowiedziałem się, że
    > zasądzono kwotę dwukrotnie wyższą od otrzymanej.

    To dziwne... Może zaskarżyli wyrok tylko w częsci?

    Depi.

  • 4. Data: 2002-12-16 16:24:33
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > apelacją)
    > Możesz też napisać odpowiedź na apelację (chyba 7 dni).

    He he - ładnie się schynchronizowalismy :-)

    Ja jednak będę nalegał, że terminy sa tygodniowe i dwutygodniowe. Tak dla
    porządku :-)

    Depi.

  • 5. Data: 2002-12-16 20:14:01
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Depilator napisa_(a):
    > Ja jednak będę nalegał, że terminy sa tygodniowe i dwutygodniowe. Tak dla
    > porządku :-)

    Czepiasz się :) Ale niech Ci będzie

    KG

  • 6. Data: 2002-12-16 21:18:47