    From: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wlasciciel
    Date: Mon, 23 Dec 2002 13:35:31 +0100

    On Sun, 22 Dec 2002, Sandra wrote:

    >+ Użytkownik Travis <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    >+ napisał:au4knu$7dm$...@n...tpi.pl...
    >+ > Mi chodzi o jakiekolwiek dane aby dalo sie namierzyc wlasciciela bo chce
    >+ > nabyc ta nieruchomosc.
    >+
    >+ jak ktoś chcialby np. namierzyć mnie a pani w urzedzie w tym pomogłaby wbrew
    >+ mojej woli to chyba nie musze pisać co mogłoby dalej się dziać

    Ciekaw jestem ;) !
    A na poważnie: kiedy media swojego czasu zrobiły stosowna reklamę
    "ustawie o ochronie" - to *wszyscy* zaczęli pod nią podciagać
    co tylko im było wygodne. Nie bacząc na to, że na mocy *innych*
    ustaw *pewne* dane są jawne !
    Rożne dane - np. zarobki prezydenta miasta, informacje kto jest
    właścicielem firmy... Te rejestry są *jawne* !
    I AFAIK cały czas dotyczy owa jawność *również* właścicieli
    nieruchomości - KW są podzielone na...(jak im tam, skleroza...
    owe części wpisów...) i informacje o tym kto jest właścicielem
    (z zdaje się że również posiadaczem/władającym) nieruchomości
    o ile wiem są "jawne", w odróżnieniu od informacji o hipotekach
    i innych takich - które udostepnia się tylko pod warunkiem
    że występuje "interes prawny".

    Krótko mówiąc - jeśli przyjdę sprawdzić czy twój dom to
    twój dom "pani w urzędzie" ma mi pokazać i tyle.
    Ale jeśli będę chciał spytać czy jest obłożony hipoteką
    - to musi najpierw zażądać wytłumaczenia (i poparcia
    "papierami") po co mi ta informacja, ale *dopiero wtedy* !

    [...]
    >+ byłoby przy ustawie o ochronie danych ,że wchodzi sobie pierwszy lepszy
    >+ osobnik do urzędu i otrzymuje wszystkie informacje dot. nieruchomosci a może
    >+ ma złe zamiary?

    To mi wytłumacz dlaczego wiemy ile zarabiają prezydenci miast
    i wiemy kto jest właścicielem TPSA :> Większość z "onych"
    wolałaby informacji nie ujawniać... :]

    >+ przyznaje się, że wątku nie sledziłam ale ochrona danych to ochrona danych

    Przyznaję że takiej interpretacji po tobie się nie spodziewałem ! :)
    Czyżbyś zgadzała się z interpretacją że wolno parkować na trawnikach
    skoro KD nie zakazuje ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd