  • 1. Data: 2007-09-06 17:40:22
    Temat: Wizerunek osob publicznych
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam.

    Pomyslalem sobie, ze mozna nakrecic jakis film fabularny, dotyczacy
    historii afery przeciekowej (tej z Krauzem, Kaczmarkiem, Lepperwm itd.).
    Przedstawialby autorska wersje wydarzen, niekoniecznie prawdziwa. Czy
    potrzebna jest zgoda "postaci" w nim wystepujacych? Czy mozna wprost
    uzywac nazwisk i imion bohaterow? A moze trzeba sie maskowac (Klauze,
    Koszmarek, Lemper)?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-09-06 18:08:27
    Temat: Re: Wizerunek osob publicznych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

> [...]
    > potrzebna jest zgoda "postaci" w nim wystepujacych? Czy mozna wprost
    > uzywac nazwisk i imion bohaterow? A moze trzeba sie maskowac (Klauze,

    To zależy, co film będzie zawierał. jeśli będą to dywagacje oparte na
    publicznie dostępnych faktach, to oczywiście, że możesz użyć oryginalnych
    nazwisk. Ważne by było wyraźnie oddzielone, to co jest faktem od tego, co
    jest domysłem.

    Jeśli to ma być film zupełnie oderwany od faktów - przykładowo Kiler, gdzie
    występuje osoba Prezydenta RP - no t należało by zmienić nazwiska.

  • 3. Data: 2007-09-07 20:45:05
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-09-2007 o 20:08:27 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > publicznie dostępnych faktach, to oczywiście, że możesz użyć
    > oryginalnych nazwisk. Ważne by było wyraźnie oddzielone, to co jest

    Ciezko bedzie oddzielic domysly od faktow. A moze zalatwia to jakis napis
    typu "zbieznosc nazwisk i wydarzen wystepujacych w filmie jest
    przypadkowa".

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2007-09-07 20:53:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ciezko bedzie oddzielic domysly od faktow. A moze zalatwia to jakis napis
    > typu "zbieznosc nazwisk i wydarzen wystepujacych w filmie jest
    > przypadkowa".

    Moim zdaniem bez sensu. Ale spróbuj zastosować taką formułę, jak w filmach
    o 11 września. Pokazują kupę złomu i pytają - Gdzie silnik? Normalnie widz
    myśli, że go tam nie ma, choć przecież autor tego nie powiedział :-)