  • 1. Data: 2002-12-13 08:34:52
    Temat: Witam. I pytanie z praw autorskich (gry komp.)
    Od: "flower" <j...@p...onet.pl>

    Czy zakupioną oryginalną grę mogę:
    1. Dać nieodpakowaną koledze w prezencie
    2. Dać odpakowaną koledze w prezencie
    3. Sprzedać koledze
    4. Pożyczyć koledze
    5. Wyrzucić na śmietnik
    6. Znaleźć na śmietniku?
    W standardowych umowach licencyjnych jest wyraźnie napisane, że każde
    inne użycie poza zainstalowaniem, czyli sprzedaż, wynajem, wypożyczanie,
    kopiowanie, itd jest zabronione, ale np. jeśli chodzi o kopiowanie, to
    zrobienie kopii zapasowej jest chyba dozwolone..?
    Dziękuję z góry za odpowiedzi.

    "Dla podkreślenia wagi moich słów siłacz palnie pięścią w stół"
    Kajko i Kokosz, "Szkoła latania"

  • 2. Data: 2002-12-13 12:19:55
    Temat: Re: Witam. I pytanie z praw autorskich (gry komp.)
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "flower" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy zakupioną oryginalną grę mogę:
    > 1. Dać nieodpakowaną koledze w prezencie

    Tak

    > 2. Dać odpakowaną koledze w prezencie

    Tak

    > 3. Sprzedać koledze

    Tak

    > 4. Pożyczyć koledze

    Tu juz bym sie zawachał, ale co Ci niby grozi?

    > 5. Wyrzucić na śmietnik

    Jasne

    > 6. Znaleźć na śmietniku?

    Jak masz takie śmietniki u siebie., to powiedz, gdzie mieszkasz :-)

> [...]
    > kopiowanie, itd jest zabronione, ale np. jeśli chodzi o kopiowanie, to
    > zrobienie kopii zapasowej jest chyba dozwolone..?

    Patrz prawo autorskie - dowolone "o ile wymaga tego prawdiłowe użycie" ( cyt
    z pamięci ) - ale de facto backup jest dozwolony.

    Depi.

  • 3. Data: 2002-12-13 12:20:17
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    flower wrote:
    > 1. Dać nieodpakowaną koledze w prezencie
    > 2. Dać odpakowaną koledze w prezencie
    > 3. Sprzedać koledze
    > 4. Pożyczyć koledze
    > 5. Wyrzucić na śmietnik
    > 6. Znaleźć na śmietniku?

    Na wszytkie - tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 4. Data: 2002-12-13 13:02:32
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tu juz bym sie zawachał, ale co Ci niby grozi?

    <wstyd>
    Szkoda, że nie zawahałem się przed walnięciem takiego byka. ( może chodziło
    mi o "zwąchanie"? ;-))
    </wstyd>

    --
    Depi.

  • 5. Data: 2002-12-13 13:08:05
    Od: "flower" <j...@p...onet.pl>

    Elita.pl napisał(a) w wiadomości: <3...@e...pl>...

    >Na wszytkie - tak.

    Tak też myślałem, ale tam jest wyraźnie napisane, że mam prawo do
    używania ograniczone do zainstalowania, a (cytuję z pamięci) "dalsze
    użycie wliczając w to: kopiowanie, wynajem, wypożyczanie, sprzedaż czy
    inne formy dystrybucji wymagają pisemnego zezwolenia". Więc jak to jest?
    Czy ta pisemna zgoda jest u większości wydawców popularnych programów
    (gier) domyślna?

  • 6. Data: 2002-12-13 13:20:45
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    flower wrote:
> [...]
    > użycie wliczając w to: kopiowanie, wynajem, wypożyczanie, sprzedaż czy
    > inne formy dystrybucji wymagają pisemnego zezwolenia". Więc jak to jest?

    Jest sprzeczne z prawem. Proponuję Ci zaskarżyć producenta
    za sprzeczną z prawem próbę narzucenia Ci ograniczeń.

    > Czy ta pisemna zgoda jest u większości wydawców popularnych
    > programów (gier) domyślna?

    Polskie prawo wymaga PISEMNEJ umowy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 7. Data: 2002-12-14 23:05:46
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Elita.pl wrote:

    >Jest sprzeczne z prawem. Proponuję Ci zaskarżyć producenta
    >za sprzeczną z prawem próbę narzucenia Ci ograniczeń.

    Przemoc z gier komputerowych przenika do ich licencji? ;)

    >Polskie prawo wymaga PISEMNEJ umowy.

    No skoro wymaga, to tym bardziej nie sugeruj że zapis o tym
    w licencji jest sprzeczny z prawem :)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-12-16 09:21:43
    Od: "flower" <j...@p...onet.pl>

    >Jest sprzeczne z prawem. Proponuję Ci zaskarżyć producenta
    >za sprzeczn? z prawem próbę narzucenia Ci ograniczeń.

    To jest ironia, czy nie? Bo jak ironia, to mocno nietrafiona.

  • 9. Data: 2002-12-16 11:15:51
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    flower wrote:
    > To jest ironia, czy nie? Bo jak ironia, to mocno nietrafiona.

    Nie to nie ironia. To ewidentna naruszenie prawa i przydałoby się,
    żeby ktoś wreszcie dobrał się do dupy producentom za takie rzeczy.
    Ja już za dużo spraw ciągnę i nie chce mi się kolejnej bo niedługo
    trafię do księgi rekordów jako największy pieniacz III RP ;(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 10. Data: 2002-12-16 11:16:00
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Elita.pl napisał(a) w wiadomości: <3...@e...pl>...
    > czy
    > jest?

    > To jest ironia, czy nie? Bo jak ironia, to mocno nietrafiona.

    Ironia? Dlaczego?

    Depi.