  • 11. Data: 2006-09-09 21:25:39
    Temat: Re: Wirtualna biblioteka
    Od: "Bartek" <d...@N...gazeta.pl>

    Nie jestem specjalista od zabezpieczen ale mysle ze dało by się coś na to
    poradzić. Np. wejscie do okna wyswietlajacego tekst tylko z wybranego refera,
    usuniete menu narzedzi nawigacyjnych w przegladarce, blokada na przyciski
    myszy, skrypt szyfrujacy kod, strone tworzona dynamicznie, ktora nie bedzie
    cache'owana przez przegladarke, a jesli juz to tylko w RAMie.

    Z odpowiedzi udzielonych wnioskuje, że nielegalnym będzie jedynie indywidualne
    kopiowanie tekstu ksiazki do komputera. Zaś działanie bibloteki, tak jak to
    przedstawiłam już nie. Hmm, ciekawie.

    W każdym razie dzieki za udzielone odpowiedzi!

    Pozdawiam
    Bartek

  • 12. Data: 2006-09-09 21:47:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 9 Sep 2006 13:21:17 +0200, Henry (k) napisał(a):

    > Taka blokada nie musi być idealna - wystarczy że będzie wystarczająco
    > trudna - tak trudna że opłaci się pójść do biblioteki, wypożyczyć
    > książkę i samemu przejechać OCR'em.

    Umiesz podać przykład takiej blokady?

    > Poza tym dlaczego zakładasz że cokolwiek da się zaznaczyć i że będzie to
    > tekst? ;-)

    A co, przełożysz tekst książki na pismo obrazkowe? :P Nawet jeśli tekst
    będzie wyświetlany przez Flasha, albo będzie to zabezpieczony PDF, albo
    cokolwiek innego... To zrobienie screenshota i przejechanie po nim OCRem to
    10 sekund roboty i voila, mamy tekst, całe Twoje blokowanie na nic :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-09-09 21:50:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 9 Sep 2006 21:25:39 +0000 (UTC), Bartek napisał(a):

    > Nie jestem specjalista od zabezpieczen ale mysle ze dało by się coś na to
    > poradzić.

    Widać. I nic nie można na to poradzić.

    > Np. wejscie do okna wyswietlajacego tekst tylko z wybranego refera,

    zspoof (mały, darmowy programik) i Twoje zabezpieczenie traci jakikolwiek
    sens

    > usuniete menu narzedzi nawigacyjnych w przegladarce,

    Nie każda przeglądarka pozwala na takie coś. Tj. inaczej - w niektórych
    możesz kazać jej olać takie skrypty.

    > blokada na przyciski myszy,

    Zupełnie nieskuteczna. Wystarczy otworzyć stronę i zabronić przeglądarce
    wykonywać JS.

    > skrypt szyfrujacy kod,

    Skoro przeglądarka jest w stanie go odczytać, to musisz w tym skrypcie
    podać także metodę na deszyfrowanie. A skoro tak, to i ja mogę sobie
    wypisać cały kod. Zresztą - usera kod nie interesuje, a jedynie wyświetlony
    tekst. Tego nie zabezpieczysz w żaden sposób.

    > strone tworzona dynamicznie, ktora nie bedzie
    > cache'owana przez przegladarke, a jesli juz to tylko w RAMie.

    Nie musi być keszowana, przecież jeśli ja moge ją otworzyć to może to
    również zrobić program do ściągania...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2006-09-09 21:53:24
    Od: m...@g...com

    Henry (k) wrote:

    > I wydaje mi się że tu już złamiesz prawo. Skoro ksiażka jest papierowa
    > to tylko taka może trafić do biblioteki.

    Ale gdyby nad każdą papierową książką była kamera internetowa sterowana
    przez przeglądarkę, oraz byłby automatyczny przewracacz kartek (również
    sterowany przez przeglądarkę), lub zamiast wertowacza (wertarki? :> :> )
    książka byłaby rozłożona na czynniki pierwsze i sklejona np. w postaci
    2stronnej taśmy, to wtedy byłoby to chyba i legalne, i technicznie
    wykonalne, i lat but not least niebanalne :)

    p. m.

  • 15. Data: 2006-09-10 12:09:46
    Od: "Bartek Nosal" <d...@N...gazeta.pl>

    Scream, rozwiałeś wszystkie moje pomysły ;).

    Hmmmmm.... a strona wykonana we flashu zdała by egzamin?

  • 16. Data: 2006-09-10 12:09:52
    Od: "Bartek" <d...@N...gazeta.pl>

  • 17. Data: 2006-09-10 13:17:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2006 12:09:46 +0000 (UTC), Bartek Nosal napisał(a):

    > Scream, rozwiałeś wszystkie moje pomysły ;).

    Fajnie :) Oszczędziłem Ci troche roboty.

    > Hmmmmm.... a strona wykonana we flashu zdała by egzamin?

    Nie, bo przecież tekst musi być przedstawiony w czytelnej formie, aby
    użytkownik nie miał trudności z jego odczytaniem... A skoro będzie
    czytelny, to printscreen + program OCR i mamy tekst w pliku.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2006-09-11 09:50:40
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 9 Sep 2006 23:47:32 +0200, scream napisał(a):

> [...]
    > cokolwiek innego... To zrobienie screenshota i przejechanie po nim OCRem to
    > 10 sekund roboty i voila, mamy tekst, całe Twoje blokowanie na nic :)

    NTG

    Jeżeli ksiażka ma 200 stron a Ty na ekranie masz wyświetloną 1/3 to życzę
    miłej zabawy z 600 screenshotami... Poza tym przeglądarka do tej książki
    może nie dopuścić to zrzucenia screenshota zwykłym programem.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 19. Data: 2006-09-11 09:52:14
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 09 Sep 2006 23:53:24 +0200, m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > 2stronnej taśmy, to wtedy byłoby to chyba i legalne, i technicznie
    > wykonalne, i lat but not least niebanalne :)

    Skoro są webcamy na ulice i widoczki, to czemu by nie na ksiażkę...
    Pomysłowe ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry