  • 1. Data: 2008-03-02 20:18:05
    Temat: Windykacja długu rodziców z majątku dzieci
    Od: w...@g...com

    Witam,
    sorry za być może proste pytanie, ale nie potrafiłem znaleźć
    odpowiedzi na grupach.

    Widziałem posty odnośnie dziedziczenia, ale mnie interesuje sytuacja
    gdy rodzice żyją.

    Czy w takim przypadku braku spłacenia kredytu przez rodziców bank/
    komornik może wejść na majątek dzieci?

    Co jeśli w trakcie tego procesu jedno bądź oboje rodziców umiera? Czy
    to coś zmienia/przyspiesza?

    Z góry dzięki za pomoc
    Wojtek

  • 2. Data: 2008-03-02 20:35:16
    Temat: Re: Windykacja długu rodziców z majątku dzieci
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    w...@g...com pisze:

    > Widziałem posty odnośnie dziedziczenia, ale mnie interesuje sytuacja
    > gdy rodzice żyją.
    >
    > Czy w takim przypadku braku spłacenia kredytu przez rodziców bank/
    > komornik może wejść na majątek dzieci?

    Nie.

    > Co jeśli w trakcie tego procesu jedno bądź oboje rodziców umiera? Czy
    > to coś zmienia/przyspiesza?

    Jakiego procesu?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-03-02 21:33:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <w...@g...com> wrote
    >Co jeśli w trakcie tego procesu jedno bądź oboje rodziców umiera? Czy
    >to coś zmienia/przyspiesza?

    Dzieci dziedziczą, jak prosto przyjmą spadek - to i długi też. Jak odrzucą
    to nie odpowiadają za długi, ale nie dostaną majątku. Mogą też przyjąć z
    dobrodziejstwem inwentarza i odpowiadać do wysokości dziedziczonego majątku.

  • 4. Data: 2008-03-04 00:25:39
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2008-03-02 21:18 w...@g...com pięknie wystukał/a:
> [...]
    > gdy rodzice żyją.
    >
    > Czy w takim przypadku braku spłacenia kredytu przez rodziców bank/

    TEraz banki ubezpieczają pożyczki na wypadek śmierci i utraty pracy.Może
    nie będzie tak źle.

    > Co jeśli w trakcie tego procesu jedno bądź oboje rodziców umiera? Czy
    > to coś zmienia/przyspiesza?
    Kredyt jest umorzony. Bank dostaje zwrot pozostałości zadłuzenia id
    Ubezpieczycieka.

    --
    sigma