  • 1. Data: 2008-03-02 18:12:00
    Temat: Nagranie audio, jako dowód w sprawie....
    Od: "K.B." <v...@o...eu>

    Witam ponownie...

    I jeszcze jedno pytanie...

    Mam nagranie cyfrowe rozmowy, ktore chcialbym uzyc jako dowod w sprawie... Z
    tego co mi wiadomo(ale moge sie mylic...), nagranie cyfrowe moze byc dowodem
    tylko wtedy, kiedy jest dostarczone razem z uzadzeniem, na ktorym bylo
    zarejestrowane (w tym konkretnym przypadku - zarejestrowane zostalo na
    karcie pamieci wlozonej do telefonu kom.)... Czy musi ono byc dostarczone
    razem z telefonem i karta? Czy moze wystarczy sama karta bez telefonu....?

    Dziekuje z gory za wszelkie odpowiedzi

    pozdro
    K.

  • 2. Data: 2008-03-02 20:41:54
    Temat: Re: Nagranie audio, jako dowód w sprawie....
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "K.B." <v...@o...eu> napisał w wiadomości

    Nagranie może zostać w dowolnej formie dostarczone. Jego wiarygodność
    ocenia sąd. Mniemanie o konieczności dostarczania nagrań bierze sie z
    nieuprawnionego kopiowania przepisu o dostarczaniu negatywów do zdjęć. Ale
    w wypadku negatywu ma to taki sens, że jest to pierwotny zapis. W wypadku
    karty pamięci telefonu to nie ma sensu, bo równie dobrze mogę na kartę
    nagrać zapis pochodzący skądkolwiek.

  • 3. Data: 2008-03-02 20:54:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    >. W wypadku karty pamięci telefonu to nie ma sensu, bo równie dobrze mogę
    >na kartę nagrać zapis pochodzący skądkolwiek.

    A w wypadku dyktafonów cyfrowych: wystarczy plik czy dyktafon?

  • 4. Data: 2008-03-02 21:22:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fqf45u$ji4$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > A w wypadku dyktafonów cyfrowych: wystarczy plik czy dyktafon?

    Plik. Cały dyktafon może być potrzebny, gdyby trzeba było robić ekspertyzę
    fonoskopijną.

  • 5. Data: 2008-03-02 21:30:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Plik. Cały dyktafon może być potrzebny, gdyby trzeba było robić ekspertyzę
    > fonoskopijną.

    Ale już na tym dyktafonie może być dawno usunięty, a dostarczona jedynie
    kopia pliku z jakiegś kompa czy innego miejsca, gdzie wcześniej została
    skopiowana?
    Nie wpłynie to negatywnie na ekspertyzę?

  • 6. Data: 2008-03-02 21:34:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fqf68r$k63$1@z-news.pwr.wroc.pl...

> [...]
    > skopiowana?
    > Nie wpłynie to negatywnie na ekspertyzę?

    Jeśli plik dźwiękowy ni będzie przekształcany, to nie.

  • 7. Data: 2008-03-02 22:02:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik K.B. napisał:
    [..]