  • 1. Data: 2005-07-19 18:15:54
    Temat: Windykacja abonamentu za Cyfre+/Canal+.
    Od: "Przemek" <z...@c...pl>

    Witam

    [wersja skrocona bo sporo napisalem: Czy abonament za Canal+ jest
    roszczeniem okresowym i przedawnia sie po 3 latach czy nie jest roszczeniem
    okresowym i przedawnia sie po 10 latach?]

    Mam taki problem i zarazem pytanie do Szanownych Grupowiczow. W styczniu
    2000 roku (okolo, bo niestety umowy nie moge znalezc) podpisalem umowe z
    firma X na Canal+. Szczegolow umowy nie pamietam, a umowa zaginela i wiem,
    ze to blad ale na razie nie moge jej znalezc. Poprosilem o kopie i maja mi
    ja przeslac. Po 9 miesiacach korzystania i placenia zrezygnowalem ze wzgledu
    na kiepska jakos uslug itd. Wydawalo mi sie, ze wszystkie abonamenty
    poplacilem i sprawe uwazalem za zamknieta. Nikt zreszta nie domagal sie
    zadnych zaleglosci. Jednak miesiac temu dostalem od firmy windykacyjnej KRUK
    wezwanie go zaplaty abonamentu za luty 2000 roku z odsetkami listem zwyklym.
    No i teraz robi sie problem, bo dokladnie nikt nie pamieta jak bylo z ta
    umowa. Wydaje sie, ze pierwszy miesiac byl gratis lub tez mimo podpisania
    umowy w styczniu usluga ruszyla pozniej... I do tego ksiazeczka oplat ktora
    mamy z tamtego okresu zawiera wszystkie miesiace oplacone, ale lutego wogole
    w ksiazeczce nie ma. Ale dokladnie to nikt tego nie pamieta, a poki nie
    dostane kopii umowy nie wiem co tam bylo.
    No i teraz pytanie co poczac?
    W kodeksie cywilnym znalazlem artykuly o przedawnieniu: art 118 "Jezeli
    przepis szczegolny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat
    dziesiec, a dla roszczen okresowych oraz roszczen zwiazanych z prowadzeniem
    dzialalnosci gospodarczej - trzy lata.".
    I tu mi sie nasunelo pytanie: czym jest abonament? Pytalem prawnika (z
    wyksztalcenia, ale nie zajmujacego sie tematem) i on twierdzi, ze to jest
    roszczenie okresowe. Zatem sie przedawnilo co rozwiazywaloby sprawe, chyba,
    ze w umowie jest inaczej co sie jeszcze okaze.
    A co Grupowicze o tym mysla? Czy to jest roszczenie okresowe a moze nie? A
    moze jest inny sposob zeby z tego wybrnac? Kwota jest w prawdzie nieduza
    (100zl z odsetkami) ale tu chodzi o zasady, bo z tego co wiem to takie
    zawiadomienia otrzymalo wiele osob.

    Pozdrowienia
    Przemek
    zipi @ chello . pl

  • 2. Data: 2005-07-19 18:19:59
    Temat: Re: Windykacja abonamentu za Cyfre+/Canal+.
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > A co Grupowicze o tym mysla? Czy to jest roszczenie okresowe a moze nie? A

    Przedawnilo sie ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-07-19 19:24:53
    Od: rezist <s...@p...com>

    > Przedawnilo sie ...

    No wlasnie... w tym i w wielu innych przypadkach...
    i tak mi lazi po glowie, czy tych sukinsynom nie mozna
    by bylo uprzykrzac zycia zawiadomieniem o wyludzeniu :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2005-07-19 19:35:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <z...@c...pl> napisał w wiadomości

    Nie wiem jak grupowicze, ale ja myślę, że przede wszystkim to roszczenie
    ma związane z działalnością gospodarczą, więc przedawnia się po trzech
    latach. Jest to również świadczenie okresowe i też się przedawnia po
    trzech latach. Reasumując przedawniło się. nie odpowiadaj na ich pisma.
    Możesz raz ich poinformować, że się przedawniło, ale później nie reaguj
    na korespondencję, chyba, że będzie pochodzić z sądu.

  • 5. Data: 2005-07-19 19:36:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    rezist napisał(a):

    > i tak mi lazi po glowie, czy tych sukinsynom nie mozna
    > by bylo uprzykrzac zycia zawiadomieniem o wyludzeniu :)

    przedawnienie nie oznacza zakazu dochodzenia należności. Nalezność nadal
    istnieje.

    M.

  • 6. Data: 2005-07-19 19:36:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > No wlasnie... w tym i w wielu innych przypadkach...
    > i tak mi lazi po glowie, czy tych sukinsynom nie mozna
    > by bylo uprzykrzac zycia zawiadomieniem o wyludzeniu :)

    Nie, bo nie można wyłudzić od kogoś pieniędzy domagając się należności -
    nawet niesłusznej. Przestępstwem jest wprowadzanie w błąd.

  • 7. Data: 2005-07-19 19:37:09
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "rezist" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > No wlasnie... w tym i w wielu innych przypadkach...
    > i tak mi lazi po glowie, czy tych sukinsynom nie mozna
    > by bylo uprzykrzac zycia zawiadomieniem o wyludzeniu :)

    Dlaczego? Mimo przedawniania wierzytelnosc wciaz istnieje, wiec wierzyciel
    ma prawo jej dochodzic.

  • 8. Data: 2005-07-19 19:37:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Możesz raz ich poinformować, że się przedawniło, ale później nie reaguj
    > na korespondencję, chyba, że będzie pochodzić z sądu.

    To pierwsze, to zbytek łaski, to drugie - koniecznie.

    M.