  • 1. Data: 2005-07-19 18:07:46
    Temat: A JA NIE CHCĘ KŁAMAC!
    Od: "Castillon" <z...@a...pl>

    Niedawno na innej grupie opisywałem przypadek znajomego, rzecz dotyczyła
    sporu z U.Skarbowym - teraz problem dotknął mnie osobiście. Otóż po kupnie
    samochodu spoźniłem się ze złożeniem druku PPC-1 o dwa tygodnie. Powód
    banalny: ktoś nie wypłacił pieniędzy za umowę zlecenie na czas, a bywają
    sytuacje, w których człowiek woli przeżyć za 44 zł (o taką kwote podatku
    bowiem chodzi) jakiś czas dłużej, niż biec do US. (Generalnie jestem bez
    stałego zajęcia, nigdy nie rejestrowałem się w odpowiednim urzędzie,
    ponieważ uważam to za ubliżające.) Otrzymałem wezwanie od Oskarżyciela
    Skarbowego. Skądinąd to ta sama dama, z która miał do czynienia mój znajomy.
    Jego zapytała skąd jako osobnik bez stałego zajęcia ma na samochód. W moim
    wypadku to kwota pieniędzy przechodząca od lat z samochodu na inny, niestety
    wszystko się kurczy, oważ kwota również. Pozatem nie posiadam ŻADNEGO
    MAJĄTKU w nieruchomościach lub nieruchomościach.

    Oczywiście wybieram się do pani Oskarżycielki Skarbowej. Ale nie ma takiej
    siły na ziemi, która zmusiła by mnie do składania fałszywych deklaracji o
    skrusze na sto lat, o samooskarżeniu i osobistym wymierzeniu sobie kary itd.
    Jeżeli zatem przeczyta to osoba z praktyką w podobnych opresjach - formułuje
    nastepujące pytania'
    1. Jak może być kara za nieterminowe wniesienie opłaty w wysokości 44 zł?
    2. W jaki sposób i do kogo odwołac się od tej kary? Tu wychodze z założenia,
    że jeśli jest oskarżyciel, to winien być i niezawisły sąd. Naiwność? Może...
    Ale chcę wiedzieć. Sa kwoty, których NIE SPŁACĘ, nie dlatego, że nie chcę,
    ale po prostu nie mam z czego. Samochód nie jest juz moja własnością, stał
    się składową następnego, dzisiaj też sprzedanego i przeżartego.

    Będę wdzięczny za wszystkie opinie praktyków i teoretyków!
    C.

  • 2. Data: 2005-07-19 19:39:14
    Temat: Re: A JA NIE CHCĘ KŁAMAC!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Castillon" <z...@a...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Jak może być kara za nieterminowe wniesienie opłaty w wysokości 44
    zł?

    Ale wniesiono przed wezwaniem? To mandat skarbowy: 81 - 1.500 zł -
    najpewniej 100 zł.

> [...]
    stał
    > się składową następnego, dzisiaj też sprzedanego i przeżartego.

    Nie przyjąć mandatu. Sprawa pójdzie do sądu grodzkiego.

  • 3. Data: 2005-07-19 20:56:58
    Od: "Castillon" <z...@a...pl>

> [...]
    > chcę,
    > stał
    >
    > Nie przyjąć mandatu. Sprawa pójdzie do sądu grodzkiego.

    Bardzo dziękuję za wszystkie informacje. To dla mnie wiele, stabilizuje
    wiedzę o możliwościach itd. Po prostu nie czuję się już zupełnie ogłupiały,
    skundlony i sponiewierany. Pozdrawiam
    C.