  • 1. Data: 2012-12-01 17:12:22
    Temat: Wieżytelność na sprzedaż
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Witam.
    Uzyskałem klauzulę wykonywalności w 19 sprawach na kwoty 250-2000 zł. Razem
    kilkanaście tysięcy. Do tego należy się drugie tyle odsetek.

    Gdzie można takie długi sprzedać? Wiem, że mogę przekazać je do komornika,
    ale wolałbym kasę od razu.

    Pozdrawiam

    Mateusz

  • 2. Data: 2012-12-01 17:30:13
    Temat: Re: Wieżytelność na sprzedaż
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-01 17:12, Mateusz pisze:
> [...]
    > kilkanaście tysięcy. Do tego należy się drugie tyle odsetek.
    >
    > Gdzie można takie długi sprzedać? Wiem, że mogę przekazać je do komornika,

    Daj do komornika. Nikt tego nie kupi.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-12-01 18:41:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mateusz wrote:
> [...]
    > kilkanaście tysięcy. Do tego należy się drugie tyle odsetek.
    >
    > Gdzie można takie długi sprzedać? Wiem, że mogę przekazać je do komornika,

    ewentualnie, po przejrzeniu, moge wziąć za 1% wartosci.

  • 4. Data: 2012-12-01 19:04:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-01 18:41, witek pisze:

    > ewentualnie, po przejrzeniu, moge wziąć za 1% wartosci.

    Pokrywasz koszty notarialnej cesji i opłaty sądowej za zmianę klauzuli?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-12-01 19:25:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Pokrywasz koszty notarialnej cesji i opłaty sądowej za zmianę klauzuli?

    a czemu notarialnej?

    ile teraz wynosi opłata? dalej 50 zl, czy sie zmienilo.

  • 6. Data: 2012-12-01 19:37:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-01 19:25, witek pisze:

    > a czemu notarialnej?
    >
    > ile teraz wynosi opłata? dalej 50 zl, czy sie zmienilo.

    Aby uzyskać nową klauzulę trzeba przedstawić cesję z podpisem
    poświadczonym notarialnie (788kpc).

    Tak, 50zł.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-12-01 19:45:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Aby uzyskać nową klauzulę trzeba przedstawić cesję z podpisem
    > poświadczonym notarialnie (788kpc).

    a do klazuli, bo ogolnie to nie.
    podpis poswiadczony to nie to samo co akt notarialny,

    10 zl.

    > Tak, 50zł.

    to sie ciagle moze oplacic pod warunkiem, ze cokolwiek jest sciagalne.

  • 8. Data: 2012-12-01 19:52:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-01 19:45, witek pisze:

    > a do klazuli, bo ogolnie to nie.

    Owszem.

    > podpis poswiadczony to nie to samo co akt notarialny,

    Owszem, użyłem skrótu myślowego, fakt, na tej grupie nie powinienem ;)

    > 10 zl.

    Netto.

    > to sie ciagle moze oplacic pod warunkiem, ze cokolwiek jest sciagalne.

    Gdyby było, to by wieżyciel (sic!:) nie chciał sprzedawać swoich
    wieżytelności (sic!). A skoro odsetki=kwota główna, to znaczy że już 8
    lat się z nimi wozi. Powodzenia ;)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-12-01 19:55:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Gdyby było, to by wieżyciel (sic!:) nie chciał sprzedawać swoich
    > wieżytelności (sic!). A skoro odsetki=kwota główna, to znaczy że już 8

    jakby sie nie opłacało to by po sądach sie nie łaził.

  • 10. Data: 2012-12-01 20:07:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-01 19:55, witek pisze:

    > jakby sie nie opłacało to by po sądach sie nie łaził.

    To już nie jest takie oczywiste. Może po prostu miał błędne
    przeświadczenie o możliwości sprzedaży takich wierzytelności? :)

    Zresztą wierzytelności rzędu 250zł z definicji nie opłaca się dochodzić
    w sądzie, to tylko sprawa honorowa.

    --
    Liwiusz