  • 1. Data: 2012-11-30 13:29:28
    Temat: Mobbing?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Moja znajoma pracuje w firmie gdzie ludzi traktują wyjątkowo źle.

    W zasadzie firma zatrudnia sporo osób (ponad 50) ale większość jest/była
    do nie dawna na umowach nakładczych (nie wiem jak jest teraz dokładnie
    bo ostatnio była kontrola z PIPu).

    Nie dość, że kierownik firmy odnosi się do pracownic wulgarnie z pogardą
    i po chamsku to jeszcze pracownice czują się zastraszone przez
    pracodawcę. Słynne: NA PANI MIEJSCE CZEKA 20 INNYCH OSÓB...

    Sprawa wygląda tak, że pracodawca pokazał kilka razy kto tu rządzi. Np.
    po dłuższym chorobowym od razu zwalnia osobę z pracy (2 przypadki).

    Jeden znany mi przypadek to: Pracownica chciał urlop bo jej córka szła
    na operację do szpitala - urlopu pracodawca nie udzielił kwitując sprawę
    - MNIE PANI DZIECI NIE INTERESUJĄ. Pracownica poszła więc na chorobowe,
    a po powrocie od razu została zwolniona.

    Inny - poszła dziewczyna na chorobowe, a po - kiedy chciała wziąć urlop
    na rehabilitację oczywiście nie dostała jak powiedziała, że w takim
    układzie musi pójść na chorobowe bo nie da rady pracować to usłyszała od
    szefa: CHYBA PANI NIE CHCE U NAS PRACOWAĆ

    Sprawa urlopów: nie ma czegoś takiego jak plan urlopów czy urlop na
    żądanie. Przychodzi pracownica do szefa prosi o urlop na dany termin, a
    ten da lub nie - najczęściej nie daje. Za to potrafi przyjść pracodawca
    do pracownicy i powiedzieć: OD JUTRA IDZIE PANI NA 2 TYGODNIE URLOPU.

    Pracownice boją się odezwać i "postawić" szefowi. Boją się o swoje
    stanowiska - czy to jest Mobbing. Jak temu zaradzić.

    Ariusz

  • 2. Data: 2012-11-30 14:25:15
    Temat: Re: Mobbing?
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-11-30 13:29, Ariusz pisze:

    > Pracownice boją się odezwać i "postawić"
    > szefowi. Boją się o swoje stanowiska - czy to
    > jest Mobbing. Jak temu zaradzić.

    To nie jest mobbing. Ale IMHO jest to łamanie
    Kodeksu Pracy.

    Dwa cytaty:

    Art. 943 KP, §2
    "Mobbing oznacza działania lub zachowania
    dotyczące pracownika lub skierowane
    przeciwko pracownikowi, polegające na
    uporczywym i długotrwałym nękaniu lub
    zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego
    zaniżoną ocenę przydatności zawodowej,
    powodujące lub mające na celu poniżenie lub
    ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub
    wyeliminowanie z zespołu współpracowników."

    "By zidentyfikować działania sprawcy przemocy
    jako mobbing, powinny być spełnione dwa,
    bardzo istotne warunki:
    - Czas trwania zachowań (próg czasowy wg
    przyjętych definicji wynosi minimum 6 miesięcy)
    - Częstość występowania (co najmniej raz w
    tygodniu)"

    JK

  • 3. Data: 2012-11-30 14:47:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ariusz wrote:
    > Jak temu zaradzić.

    zwolnic sie i poszukac sobie innej pracy.

  • 4. Data: 2012-11-30 14:55:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-11-30 14:47, Użytkownik witek napisał:

    > zwolnic sie i poszukac sobie innej pracy.

    Dobre i skuteczne, w dużym mieście, w małym już nie bardzo.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-11-30 15:07:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-30 14:55, RadoslawF pisze:

    > Dobre i skuteczne, w dużym mieście, w małym już nie bardzo.

    Niestety - w małym inne sie nie sprawdzi. Innej skutecznej rady nie ma.
    Mało prawdopodobne, aby szefowi zmienił się charakter, a jesli się nie
    zmieni, to będzie tak traktował pracowników zawsze.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2012-11-30 16:25:48
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    głupota, lepiej zapisac się do PO...

  • 7. Data: 2012-11-30 16:26:38
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a tak poważniej to jak macie tak odpisywać to lepiej wcale nie piszcie... po
    co mleć jęzorem takie kretynizmy...

  • 8. Data: 2012-11-30 16:41:43
    Od: spp <s...@g...pl>

    > a tak poważniej to jak macie tak odpisywać to lepiej wcale nie
    > piszcie... po co mleć jęzorem takie kretynizmy...

    "> głupota, lepiej zapisac się do PO..."

    Otóż to. Tylko czemu sam się do tej rady nie stosujesz?

    --
    spp

  • 9. Data: 2012-11-30 17:35:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    identyfikator: 20040501 wrote:
    > a tak poważniej to jak macie tak odpisywać to lepiej wcale nie
    > piszcie... po co mleć jęzorem takie kretynizmy...

    czemu sie do wlasnych rad nie stosujesz?

  • 10. Data: 2012-11-30 20:05:41
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    fakt sory