  • 1. Data: 2012-11-29 14:59:45
    Temat: Urlop macierzyński
    Od: r...@w...p.lodz.pl

    Witajcie.
    Mam następujący dylemat, problem. Otóż moja małżonka jest zarejestrowana w PUP jako
    osoba bezrobotna, bez prawa do zasiłku w tej chwili. Na początku listopada urodziła
    dziecko. W PUP mi powiedzieli, że coś takiego jak urlop macierzyński nie przysługuje
    jej. No oki. Załóżmy, że tak jest. Co się stanie, jeśli np. teraz podjęłaby pracę?
    Czy w momencie podpisania umowy o pracę, zaczyna przysługiwać jej urlop macierzyński,
    czy też nie? Jak to jest z tym urlopem macierzyńskim??

    --
    Pozdrowienia
    Radek D.

  • 2. Data: 2012-11-29 15:12:49
    Temat: [OT]Re: Urlop macierzyński
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.11.2012 14:59, r...@w...p.lodz.pl pisze:
> [...]
    dziecko. W PUP mi powiedzieli, że coś takiego jak urlop macierzyński nie przysługuje

    Dlaczego "załóżmy że tak jest"?

    Jaki sens miałby mieć urlop na bezrobociu?

    p. m.

  • 3. Data: 2012-11-29 15:20:56
    Temat: Re: [OT]Re: Urlop macierzyński
    Od: r...@w...p.lodz.pl

    W dniu czwartek, 29 listopada 2012 15:12:49 UTC+1 użytkownik m napisał:

> [...]
    przysługuje jej. No oki. Załóżmy, że tak jest.

    > Dlaczego "załóżmy że tak jest"?
    >

    > Jaki sens miałby mieć urlop na bezrobociu?

    No niby żaden, ale okres bezskładkowy do stażu pracy. Ale to jest nieistotne w tej
    chwili. Mnie chodzi o drugą część wypowiedzi.

    --
    Pozdrowienia
    Radek D.

  • 4. Data: 2012-11-29 15:34:18
    Temat: Re: Urlop macierzyński
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Kodeks pracy:

    http://www.pip.gov.pl/html/pl/doc/k0000008.pdf

  • 5. Data: 2012-11-29 15:39:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.11.2012 15:20, r...@w...p.lodz.pl pisze:

> [...]
    przysługuje jej. No oki. Załóżmy, że tak jest.

    > No niby żaden, ale okres bezskładkowy do stażu pracy.

    No wiem że miałby jakieś znaczenie dla urlopobiorcy, ale gdzie tu sens i
    gdzie logika. Urlop, jest przerwą w pracy w pracy. Jeżeli nie masz
    pracy, to raczej nie ma sensu w ogóle mówić o urlopach, zwolnieniach z
    pracy, wypowiedzeniu pracy, dyscyplinarce itd.... są to IMHO pojęcia
    zarezerwowane dla sytuacji kiedy jest praca.

    > Ale to jest nieistotne w tej chwili. Mnie chodzi o drugą część wypowiedzi.

    Na temat 2 części nie mam nic do powiedzenia, dlatego rozpocząłem
    offtopiczną gałąź wątku, bo naprawdę żywo mnie interesuje dlaczego ktoś
    pisze "załóżmy że tak jest (w domyśle: że nie można wziąć urlopu kiedy
    się nie pracuje)", dlaczego nie jest to oczywiste i trzeba robić
    hipotetyczne założenia że tak jest.

    p. m.

  • 6. Data: 2012-11-29 15:52:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@w...p.lodz.pl wrote:
    > Czy w momencie podpisania umowy o pracę, zaczyna przysługiwać jej urlop
    macierzyński, czy też nie? Jak to jest z tym urlopem macierzyńskim??

    Nie.
    A na pewno nie dostanie zasiłku a pewnie o to ci chodzi.

    Było myśleć miesiąc wczesniej, wziac jakąkolwiek umowe zlecenie i
    zapisac sie na chorobowe. Wowczas by dostała.

  • 7. Data: 2012-11-30 08:45:24
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Nie.
    > A na pewno nie dostanie zasiłku a pewnie o to ci chodzi.
    >
    > Było myśleć miesiąc wczesniej, wziac jakąkolwiek umowe zlecenie i zapisac
    > sie na chorobowe. Wowczas by dostała.

    Dokładnie tak.
    Albo jeszcze lepiej otworzyć działalność gospodarczą na jeden miesiąc (przed
    porodem). W składce na ZUS chorobowe opłacić na najwyższej dopuszczalnej
    składce i wtedy miałaby urlop macierzyński płatny po 5500 zł miesięcznie
    netto (wszystko zgodnie z obowiązującymi jeszcze przepisami).
    Tak to jest gdy występuje pojęcie -> nieznajomość prawa.

    pozdr