    From: "RObi" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wielki blad banku, czy tylko nie uwaga?
    Date: Mon, 8 Jul 2002 10:27:14 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@host65-73.datastar.pl

    Witam,
    Założyłem sobie nowe konto w banku, z którym nie miałem doświadczenia.
    Oraz wykupiłem pakiet z dostępem do internetu.
    Aby móc korzystać z konta przez WWW musiałem wygenerować swoje klucze
    publiczne oraz prywatne. Następnie te klucze są wysyłane do banku i na ich
    podstawie bank generuje certyfikat autentyczności. Taki certyfikat bank
    tylko mi, po sprawdzeniu dowodu osobistego, dostarcza osobiście. Następnie
    na podstawie tego certyfikatu ja generuje (przez WWW) kolejny certyfikat,
    który umożliwi mi korzystanie z własnego konto.
    Problem powstał przy wręczaniu certyfikatu generowanego przez bank. Okazało
    się, że ten certyfikat był wygenerowany dla zupełnie innej osoby, z innego
    miasta.
    Czy jest to poważny błąd banku? Jeżeli tak, to czy bank może ponieść
    konsekwencje, takiego błędu?