  • 1. Data: 2002-03-19 09:19:24
    Temat: Wieczyste uzytkowanie a wlasnosc
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Jak wygląda ta kwestia w UE. Czy waszym zdaniem można rozwiązać
    przekształcenie wieczystego użytkowania we własność na mocy jednego aktu
    prawnego, niejako automatycznie?
    Piotr

  • 2. Data: 2002-03-19 14:27:03
    Temat: Re: Wieczyste uzytkowanie a wlasnosc
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Jak wygląda ta kwestia w UE.

    Nijak nie wygląda ponieważ użytkowanie wieczyste to specyficzna forma
    własności, nieznana w UE.

    pozdrawiam
    T.

  • 3. Data: 2002-03-19 15:47:40
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    > Nijak nie wygląda ponieważ użytkowanie wieczyste to specyficzna forma
    > własności, nieznana w UE.

    Mnie uczono że użytkowanie wieczyste to ograniczone prawo rzeczowe.

    Marcin.

  • 4. Data: 2002-03-19 18:23:52
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl> napisał
    w wiadomości news:w4Jl8.23713$4h6.202030@news.chello.at...

    > Mnie uczono że użytkowanie wieczyste to ograniczone prawo rzeczowe.
    >
    > Marcin.

    To musiało być dawno. Taki pogląd faktycznie funkcjonował ale został
    zarzucony. Obecnie zdecydowanie przeważa w doktrynie pogląd, iż jest to
    prawo pośrednie pomiędzy prawem własności a prawami rzeczowymi
    ograniczonymi. ( tak np.Breyer, Ignatowicz, Majorowicz, Rudnicki,
    Smyczyński). Stanowisko takie zajął również SN - orz. z 17.01.1974, III CRN
    316/73, OSN 1974, Nr 11, poz. 197.

  • 5. Data: 2002-03-19 20:52:47
    Temat: Odp: Wieczyste uzytkowanie a wlasnosc
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Buker <n...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a77vrg$7f7$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > ograniczonymi. ( tak np.Breyer, Ignatowicz, Majorowicz, Rudnicki,
    > Smyczyński). Stanowisko takie zajął również SN - orz. z 17.01.1974, III

    wskazywaloba na to tez wykladnia systemowa z systematyki kodeksu cywilnego-
    wszak uzytkowanie wieczyste to tyul odrebny od tytulu ogr. prawa rzeczowe...

    pozdrawiam
    mateusz

  • 6. Data: 2002-03-20 23:38:37
    Od: "MAGISTER" <w...@p...fm>

> [...]
    > ograniczonymi. ( tak np.Breyer, Ignatowicz, Majorowicz, Rudnicki,
    > Smyczyński). Stanowisko takie zajął również SN - orz. z 17.01.1974, III

    poza tym w kodeksie art 244 KC enumeratywnie wylicza ogr. pr. rzeczowe

    uzytkowanie jest w inntm rozdziale..
    pozdr.
    marcin