  • 1. Data: 2002-03-19 08:35:35
    Temat: Re: Swiadectwo pracy
    Od: e...@p...onet.pl (Marek Janczur)

    ----- Original Message -----
    From: "Przemo" <p...@w...pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Tuesday, March 19, 2002 9:41 AM
    Subject: Swiadectwo pracy

    > Mam pytanie do szanownych grupowiczow.
    > Kiedy pracownik moze otrzymac swiadectwo pracy? Czy moze je dostac np. 2
    > tygodnie przed ustaniem stosunku pracy?
    >
    > Prosilbym o wskazanie odpowiednich przepisów.
    >
    > Dzięki wielkie.
    > Przemo

    Cześć,
    art. 97 par. 1 kp: w związku z rozwiązaniem stosunku pracy, pracodawca jest
    obowiązany wydać niezwłocznie pracownikowi świadectwo pracy.
    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 w sprawie
    szczegółowej treści świadectwa pracy: par. 2 pkt 2: Pracodawca przesyła
    pracownikowi świadectwo pracy nie później niż w ciągu 7 dni od dnia ustania
    stosunku pracy.
    Nie słyszałem, by pracodawca dawał świadectwo pracy z wyprzedzeniem. Jaką ma
    wtedy gwarancję, że pracownik będzie świadczył pracę?
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur

    --

    Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 3. Data: 2002-03-19 09:02:50
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Marek Janczur" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    et...
    > Nie słyszałem, by pracodawca dawał świadectwo pracy z wyprzedzeniem. Jaką
    ma
    > wtedy gwarancję, że pracownik będzie świadczył pracę?

    To jeszcze względnie mały problem. Może jeszcze pracownik zostać zwolniony
    wcześniej "dyscyplinarnie", może zachorować itp. I wtedy na świadectwie będą
    dane nieprawdziwe.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775