  • 1. Data: 2002-04-10 18:30:19
    Temat: Wglad do dokumentacji.
    Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl>

    Witam serdecznie grupowiczow.
    Prawo autorskie,
    roz. 5, art.47
    "Jezeli wynagrodzenie tworcy zalezy od wysokosci wplywow z korzystania z
    utworu, tworca ma prawo do otrzymania informacji i wgladu w niezbednym
    zakresie do dokumentacji majacej istotne dla okreslenia wysokosci tego
    wynagrodzenia".

    Jezeli mozna, to prosze mi podpowiedziec i jakos sprecyzowac ten niezbedny
    zakres? Wydalem ksiazke, czy wydawnictwo mozna na podstawie tego artykulu
    zmusic do ujawnienia np. faktur sprzedazy, czy mozna domagac sie jakis
    innych dowodow faktycznie zbytych egzemplarzy. Interesuje mnie wszystko.
    Z gory dziekuje za jakikolwiek odzew.
    Pozdrawiam
    J. Zajac

  • 2. Data: 2002-04-10 19:12:07
    Temat: Re: Wglad do dokumentacji.
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 10 Apr 2002, Jerzy Zając wrote:

    > Jezeli mozna, to prosze mi podpowiedziec i jakos sprecyzowac ten niezbedny
    > zakres?

    Myślę że przepis jest oczywisty - twórca ma prawo wiedzieć na jakiej
    podstawie obliczono jego zysk z wpływów jakie uzyskał licencjobiorca. Może
    to być informacja podana przez tegoż lub wynikająca z dostarczonych twórcy
    dokumentów. Ewentualnie stwierdzenie nieprawidłowości może być powodem
    roszczenia o zwrot bezpodstawnego wzbogacenia oraz ewentualnie
    opowiedzialności umownej.

    > Wydalem ksiazke, czy wydawnictwo mozna na podstawie tego artykulu
    > zmusic do ujawnienia np. faktur sprzedazy, czy mozna domagac sie jakis

    Zmusić ich do pokazania własnych dowodów księgowych nie możesz, ale
    na żądanie wydawca powinien ci sporządzić precyzyjne zestawienie twojego
    zysku.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-10 19:30:16
    Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl>

    Gwidon S. Naskrent napisał(a) w wiadomości: ...

    >Zmusić ich do pokazania własnych dowodów księgowych nie możesz, ale
    na ż?danie wydawca powinien ci sporz?dzić precyzyjne zestawienie twojego
    zysku.

    Czyli wszystko opiera sie na wzajemnym zaufaniu? Moze mam obsesje, ale
    wydaje mi sie, ze wydawca ma nie zle pole do popisu np. w przeinaczaniu
    rzeczywistosci. Skad miec w takim razie pewnosc co do faktycznej ilosci
    sprzedanych egzemplarzy, albo, tak teraz mysle, na czym ma polegac
    precyzyjne zestawienie zysku, abym to mial pewnosc?
    W kazdym badz razie dziekuje za odpowiedz.
    J. Zajac