  • 1. Data: 2002-04-10 16:35:04
    Temat: Pomóżcie - komornik.
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    Komornik prawdopodobnie zajmie mój samochód. Czy samochód pozostanie na
    mojej posesji? Jeśli tak, to czy muszę wpuścić ludzi oglądających samochód i
    czy muszę udzielać im informacji?
    Napiszcie, proszę, jakie są obowiązki komornika przy przetargach? Czy musi
    ogłosić przetarg? Gdzie muszą być takie ogłoszenia? Jeśli się nie sprzeda na
    I przetargu, to co później? Czy musi być II przetarg i znowu ogłoszenia?
    Gdzie można znleźć szczegółowe przepisy dotyczące postępowania komorników?
    Dzięki za wszelkie informacje.
    m...@p...gazeta.pl

  • 2. Data: 2002-04-11 17:39:47
    Temat: Re: Pomóżcie - komornik.
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 10 Apr 2002, MR wrote:

    > Komornik prawdopodobnie zajmie mój samochód. Czy samochód pozostanie na
    > mojej posesji?

    Komornik oznaczy rzecz jako zajętą i dostarczy ci protokół zajęcia.
    Zajęcie ma ten skutek że rozporządzenie rzeczą nie zmienia sytuacji
    nabywcy (który oczywiście może żądać od ciebie odszkodowania jeśli
    komornik mu rzecz zabierze). Z ważnych powodów można zajętą rzecz oddać
    pod dozór wierzyciela lub osoby trzeciej, a przy niektórych rodzajach
    przedmiotów do depozytu sądowego lub określonej instytucji.

    > Jeśli tak, to czy muszę wpuścić ludzi oglądających samochód i
    > czy muszę udzielać im informacji?

    Jakich ludzi?

    > Napiszcie, proszę, jakie są obowiązki komornika przy przetargach? Czy musi
    > ogłosić przetarg?

    Chyba licytację? Tylko wtedy jeśli nie można sprzedać rzeczy
    przedsiębiorcy prowadzącego obrót nimi, po cenie hurtowej. Na wniosek
    wierzyciela można je też oddać w komis na miesiąc.

    > Gdzie muszą być takie ogłoszenia?

    Zawiadomienie dłużnika i wywieszka w gmachu sądu.

    > Jeśli się nie sprzeda na
    > I przetargu, to co później? Czy musi być II przetarg i znowu ogłoszenia?

    Jeśli wierzyciel nie zechce przejąć ruchomości, ogłasza się drugą
    licytację z ceną wywoławczą równą 50% wartości nominalnej (przy pierwszej
    jest 75%).

    > Gdzie można znleźć szczegółowe przepisy dotyczące postępowania komorników?

    Ustawa o komornikach sądowych i egzekucji z 29.08.1997 (DzU 97/133/882)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-11 18:02:07
    Od: Goomich <g...@w...pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> naskrobał(a) w
    st:

    > Ustawa o komornikach sądowych i egzekucji z 29.08.1997 (DzU
    > 97/133/882)

    Z nowelizacją z września 2001.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153
    Kondomy nie sa calkiem bezpieczne. Moj przyjaciel mial zalozonego i przejechal go
    autobus