  • 1. Data: 2009-11-17 16:32:47
    Temat: Wezwanie jako świadek
    Od: "news.dialog.net.pl" <n...@o...pl>

    Jak powinno się rozliczyć godziny w pracy w przypadku wezwania pracownika
    jako świadka na komendę?

    W rozpatrywanym przypadku bardzo nagmatwana sytuacja. Pracownik dostał
    telefoniczną wiadomość, że na drugi dzień na godz.11 [pracuje 7-15 a do
    komendy ma z pracy w granicach 45 min do 2,5 godziny jazdy- w zalezności od
    korków w mieście] ma być w komendzie wraz sześcioma znajomymi.

    Załatwił w pracy, że nie pokaże sie w pracy, a "rozliczy się" z godzin
    póżniej.
    Rano jeden ze świadków przekazał , że śledcza prosi w miarę możliwości
    pokazywać sie wcześniej bo te 6 osób wezwanych nagle nie zawsze ma mozliwość
    zeznawać w określonej wcześniej porze. Pojechał i o 9 był już wpuszczony
    przez śledczą przed jej gabinet.Niestety ale czekał długo przed jej
    gabninetem [na "okienko"], ale na terenie zamknietym komendy. Czekał do
    godz.11.Potem ponad dwie godziny przesłuchania.Czyli skończył po 13.

    Na wezwaniu które było na godz.11, a na dole śledcza postawiła pieczatkę i
    podpis bez wstawienia godziny.

    W pracy kadry uwzględniły 3 godziny ,a 5 godzin kazały odpracować...

    A co mówi prawo na to ?

    Pytam nie z zacietrzewienia [szkoda życia na pierdoły] , ale dla wiedzy.
    Czy są jakieś reguły?
    Jak w takim przypadku nalezy te fakty potraktować?

    Nikto

  • 2. Data: 2009-11-17 16:49:35
    Temat: Re: Wezwanie jako świadek
    Od: "Miokosuki" <M...@o...pl>

    > A co mówi prawo na to ?

    zeznawać nalezy po za godzinami pracy, by nie kolidowało

    jk

  • 3. Data: 2009-11-17 20:46:16
    Temat: Re: Wezwanie jako �wiadek
    Od: darjerz <darjerz!s...@p...onet.!spam.pl>

    Dnia 17.11.2009 17:49, Miokosuki napisał:

    > zeznawa? nalezy po za godzinami pracy, by nie kolidowa?o
    >
    > jk

    Bzdura! świadek ma obowiązek stawić się na wezwanie ba przecież
    przysługuje mu prawo żadania zwrotu poniesionych kosztów dojazdu
    zarobków i noclegu o co ma prawo ubiegać się po przesłuchaniu Dz.U.
    z 1950 r. Nr 49, poz. 445, z 2004 r. Nr 273, poz. 2702.
    A pracodawca musi zwolnić do w tym dniu z pracy !

    --
    \\||// pozdrawiam | OUTLOKOWICZE wiecie co to MIME? |
    <@____&~ DARJERZ | Ustawcie proszę prawidłowe kodowanie !|

  • 4. Data: 2009-11-17 21:00:20
    Od: "Miokosuki" <M...@o...pl>

    > Bzdura! świadek ma obowiązek stawić się na wezwanie ba przecież

    ZGDONUJE z tom uistawą wezwanie oralne nie jest wezwaniem

    jk

  • 5. Data: 2009-11-17 21:16:41
    Temat: Odp: Wezwanie jako wiadek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "darjerz" <darjerz!s...@p...onet.!spam.pl> napisał w
    wiadomości news:hdv22s$3b2$1@news.onet.pl...

> [...]
    > 49, poz. 445, z 2004 r. Nr 273, poz. 2702.
    > A pracodawca musi zwolnić do w tym dniu z pracy !

    Z tym, że nie musi mu za ten dzień płacić.

  • 6. Data: 2009-11-17 23:09:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Miokosuki pisze:

    > zeznawać nalezy po za godzinami pracy, by nie kolidowało

    Naucz się pisać po polsku. Następnie naucz się pisać z sensem. I dopiero
    po wykonaniu tych dwóch zadań - możesz tu wrócić ;)

  • 7. Data: 2009-11-17 23:10:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Miokosuki pisze:

    > ZGDONUJE z tom uistawą wezwanie oralne nie jest wezwaniem

    Czy mógłbyś odejść od komputera, póki nie wytrzeźwiejesz?

  • 8. Data: 2009-11-18 07:44:38
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "news.dialog.net.pl" <n...@o...pl>

    > Jak powinno się rozliczyć godziny w pracy w przypadku wezwania pracownika
    > jako świadka na komendę?

    > W pracy kadry uwzględniły 3 godziny ,a 5 godzin kazały odpracować...
    >
    > A co mówi prawo na to ?

    Chyba tylko tyle, że pracodawca musi puścić pracownika, ale może odliczyć
    wszystkie godziny bo pracownik może otrzymać z policji zwrot kosztów
    dotarcia i utraty zarobku.

  • 9. Data: 2009-11-18 14:00:35
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-11-18 00:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Naucz się pisać po polsku. Następnie naucz się pisać z sensem. I dopiero
    > po wykonaniu tych dwóch zadań - możesz tu wrócić ;)

    Zbyt wiele wymagasz. Przecież to Kolina...

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 10. Data: 2009-11-18 17:40:43
    Od: "Miokosuki" <M...@o...pl>

    > Zbyt wiele wymagasz. Przecież to Kolina...

    ale merttrycznie ma racje

    jk