  • Data: 2003-04-26 21:28:29
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty komisariatu policji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | 1. czy iść pomagać?

    Twoja dobra wola. Jeśli możesz pomóc, to idź. Obowiązku nie masz

    | 2. czy komenda wypłaci mi kwotę o którą prosiłem i która w sumie jest
    | niesporna bo obie strony na piśmie przyjęły wartość wydanego sprzętu
    | (głównie chodzi mi o praktykę czy komendy stosują się do takich wezwań czy
    | to tylko pro forma)

    W sumie w skutek wadliwego funkcjonowania magazynu poniosłeś straty. Więc
    pewnie Ci się należy. Tylko, że do wyliczenia strat mam pewne wątpliwości.
    Moim zdaniem należy powołać biegłego i ustalić wartość, jaką by miał
    zabezpieczony sprzęt w chwili obecnej, gdyby był prawidłowo przechowywany.
    Od tej wartości odjąć wartość tego, co dostałeś. Pozostała kwota jest moim
    zdaniem do uzyskania.

    Zastosowany przez Ciebie sposób obliczenia odszkodowania mógłby mieć miejsce
    tylko, gdyby udowodniono, że zatrzymanie sprzętu było bezzasadne. A to nie
    to samo, że Ciebie uniewinniono czy też orzeczono brak cech przestępstwa.

    | 3. ile trwa sprawa cywilna

    Taka, to może faktycznie trwać albo bardzo krótko, albo bardzo długo. Będzie
    pewnie precedens. Ale wydaje mi się, że jeśli tylko nie będziesz szalał z
    żądaniami, to jest duża szansa na kompromis. Nikomu nie będzie zależało na
    rozgłosie, bo w sumie - z tego co piszesz - to racja raczej jest po Twojej
    stronie bezspornie. Przynajmniej co do prawa do odszkodowania. Pozostaje
    kwestia jego wysokości.

    | 4. ile mogę zażądać odszkodowania czy zadość uczynienia? - treż chodzi mi
    | bardziej o praktykę niż o to co jest napisane ;) jeżeli rozpocznie się
    | sprawa cywilna i ile mogę zarzadać jeżeli dobrowolnie zapłaca?

    Jak napisałem, wydaje mi się, że uczciwie byłoby żądać różnicy wartości
    pomiędzy prawidłowo przechowywanym sprzętem, a wydanym Tobie, wg cen
    obowiązujących teraz.

    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-