  • Data: 2003-04-28 19:54:22
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty komisariatu policji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moim zdaniem nie. Akurat przy tych komputerach to mamy za mało danych. Ale
    hipotetycznie: Wpadają na przeszukanie i znajdują komputer z Windows'em.
    Wołają właściciela i grzecznie pytają o licencję. On mówi, że ją gdzieś ma,
    tylko nie wie gdzie. Każdy się może tak tłumaczyć, więc zatrzymują komputer.
    Następnego dnia na komisariacie zjawia się właściciel komputera i pokazuje
    licencje i całą resztę dokumentów mówiąc, że znalazł. W konsekwencji:
    postępowanie należy umorzyć z uwagi na brak cech przestępstwa, ale samo
    zatrzymanie było zasadne, ponieważ w chwili jego dokonania istniało
    uzasadnione przypuszczenie popełnienia przestępstwa, a komputer można było
    uznać za dowód w sprawie.

    Jednak gdyby właściciel komputera w chwili przeszukania okazał stosowną
    licencję, a policjanci mimo wszystko zabrali komputer, to wówczas oczywiście
    zatrzymanie komputera byłoby bezzasadne.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-