    From: Paweł Pollak <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wezwanie do "sprecyzowania strony pozwanej"
    Date: Tue, 1 Jun 2004 15:25:20 +0200

    Wystąpiłem z pozwem przeciwko wydawnictwu do sądu cywilnego. Dostałem
    wezwanie, pod groźbą
    zwrotu pozwu, że mam podać, jaki jest status prawny wydawnictwa. Wydawnictwo
    swój status prawny ukrywa (nie ma na pieczątce, nie ma w internecie).

    W sądzie nie potrafią mi wyjaśnić sensu takiego żądania, bo sekretarka
    oczywiście nic nie wie, a sędzia prowadzący sprawę wróci do pracy po upływie
    terminu na wykonanie wezwania (7 dni).

    Wezwanie jest zatytułowane "zawiadomienie", podpisane przez sekretarza
    sądowego, nie ma na nim żadnej podstawy prawnej, ani uzasadnienia. Wpis już
    opłaciłem, wezwanie do uiszczenia wpisu było wcześniej.

    Czy ktoś mógłby mnie oświecić w tej materii, jakie znaczenie ma status
    prawny pozwanego (nie można zapytać na rozprawie?) i czy sąd nie jest
    zobowiązany do podawania podstawy prawnej, jeśli wymaga czegoś od powoda
    przed rozprawą?

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl