  • 11. Data: 2006-06-22 15:07:49
    Temat: Re: Wezwanie do prokuratury
    Od: "sch" <s...@o...pl>

    > Tak czy siak wezwania takie wysyła się poleconym a nie na gębę w dodatku
    > telefonicznie.

    Art. 137. W wypadkach nie cierpiących zwłoki można wzywać lub zawiadamiać osoby
    telefonicznie albo w inny sposób stosownie do okoliczności, pozostawiając w
    aktach odpis nadanego komunikatu z podpisem osoby nadającej.

    Więc jak to jest? Można żądać zwrotów kosztu dojazdu czy nie?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 12. Data: 2006-06-22 16:35:29
    Od: r...@w...pl

> [...]
    > aktach odpis nadanego komunikatu z podpisem osoby nadającej.
    >
    > Więc jak to jest? Można żądać zwrotów kosztu dojazdu czy nie?

    Czekaj na wezwanie listem poleconym, a telefon to wiesz...

    Pawsze mozesz olac sprawe i w razie czego sie tlumaczyc myśląc że to jakiś
    dowcipniś:)

  • 13. Data: 2006-06-22 18:25:08
    Od: "thedek" <t...@m...pl>

    Witam!

    Osoba (funkcjonariusz) powinien sie przedstawić i oznajmić z ramienia jakiej
    instytucji występuję oraz w ramach jakiego postępowania (śledztwa) zostałeś
    wezwany w charakterze podejrzanego ( w tym przypadku).

    Na tą okoliczność do akt sprawy sporządził notatkę z przeprowadzonej rozmowy
    telefonicznej, a w przypadku wysłania drugim razem listu poleconego z
    poleceniem potwierdzenia odbioru (gdy się ponownie nie zgłosisz) zostaniesz
    zatrzymany i w konsekwencji mogą zostać zastosowane środki zapobiegawcze
    (jest ich kilka, najdotkliwszy to chyba tymczasowe aresztowanie na okres 3
    miesięcy ;->);

    pozdro!

  • 14. Data: 2006-06-22 20:12:25
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > Tak czy siak wezwania takie wysyła się poleconym a nie na gębę w dodatku
    > telefonicznie.

    A przeczytaj może art. 137 kpk...

  • 15. Data: 2006-06-22 20:19:29
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > Pawsze mozesz olac sprawe i w razie czego sie tlumaczyc myśląc że to jakiś
    > dowcipniś:)

    Jak przedmówcę dzięki twojej radzie zgarną z ulicy i spędzi noc na dołku w
    elitarnym towarzystwie, a następnie w asyście panów w niebieskich mundurkach
    pojedzie na przesłuchanie (art. 247 kpk), to przypuszczam, że odpowiednio ci
    podziękuje.

    Tak, zwrot kosztów jak najbardziej przysługuje. Z tym że oczywiście świadkowi
    i biegłemu, podejrzamu nigdy nie przysługuje.

  • 16. Data: 2006-06-23 05:45:48
    Od: "sch" <s...@o...pl>

    > Tak, zwrot kosztów jak najbardziej przysługuje. Z tym że oczywiście świadkowi
    > i biegłemu, podejrzamu nigdy nie przysługuje.

    Dzięki bardzo za pomoc

    Pozdrawiam
    Szymon