  • 11. Data: 2012-10-28 23:47:22
    Temat: Re: Wezwanie do osobistego stawienia się przed... urzędnikiem gminnym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Nie, akurat tutaj mylisz się. Z tego co wiem, urząd nie "wzywa do
    > wyjaśnienia", tylko informuje, że formularz należy "złożyć osobiście".

    Posłałbym go pocztą.
    Ale od razu nalezy sie nastawic na batalię, ze formularz jest wypełniony
    źle, bo na 99% będzie źle.
    Tez go wypełniałem i gdyby nie babki w urzędzie zajęłoby mi to zapewne
    kilka dni.

    > Mimo że urząd administracji państwowej ma prawo wezwać obywatela celem
    > złożenia zeznań lub wyjaśnień - to czy ma prawo decydować (bez
    > specjalnego rozporządzenia, jak to jest np. w wypadku wniosków o wydanie
    > dowodu osobistego itp.), że jedyna dopuszczalna droga *dostarczenia
    > formularza do urzędu* jest poprzez doręczenie in persona?

    bo tak zapewne zapisano gdzies w ustawie.
    Nie chce mi sie szukac gdzie.

    > Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana IMHO i par 50 kpa nie do końca
    > tu przystaje.

    dobrze byloby o tej bardziej skomplikowanej sprawie najpierw napisac a
    nie dokladac po jednym zdaniu raz na dzien
    tak mi sie dyskutowac nie chce.

    spadam

  • 12. Data: 2012-10-29 01:13:47
    Od: kashmiri <n...@n...com>

    On 28/10/2012 22:47, witek wrote:

> [...]
    > kilka dni.

    > bo tak zapewne zapisano gdzies w ustawie.

    A, ok, w każdym razie dzięki za chęć pomocy.

    > dobrze byloby o tej bardziej skomplikowanej sprawie najpierw napisac a
    > nie dokladac po jednym zdaniu raz na dzien
    > tak mi sie dyskutowac nie chce.

    Gdyby Google Groups poprawnie oddawały kodowanie, odpowiedziałbym od
    razu - a tako to musiałem pół dnia po wysłaniu pierwszego posta
    eksperymentować z różnymi serwerami NNTP.

    Skomplikowana - miałem na myśli wyjaśnienie podstaw prawnych działania
    urzędu: par. 50 kpa mówi o metodach *uzyskiwania od obywatela
    zeznań/wyjaśnień*, a nie metodach ustalenia wysokości podatku od
    nieruchomości, który OIMW nie opiera się na zeznaniach obywateli, a na
    udokumentowanej (w archiwach urzędu) wielkości nieruchomości.

    Po mojemu to trochę tak jakby urząd wymagał obowiązkowego stawiennictwa
    mieszkańców celem ustalenia wysokości opłat parkingowych.

    I pytam się tu, czy prawo nasze kochane jakkolwiek to reguluje.

    k.

  • 13. Data: 2012-10-29 03:32:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

> [...]
    > nieruchomości, który OIMW nie opiera się na zeznaniach obywateli, a na
    > udokumentowanej (w archiwach urzędu) wielkości nieruchomości.

    urzad nie ma automatycznej wiedzy kto jest wlascicielem danej
    nieruchomosci. o ile urzad ewentualnie bedzie wiedzial ile tego podatku
    ma byc to nie bedzie wiedzial komu go naliczyc jak sie chetny na ten
    podatek sam nie zglosi.
    Stad te druczki. A ze skomplikowane. tak najwyrazniej wyszlo zeby
    uwzglednic wszystkie mozliwe mozliwosci.

    Nie wiem co bylo przyczyna wezwania do urzedu, wiec mozemy sobie jeszcze
    pogdybac.

    > I pytam się tu, czy prawo nasze kochane jakkolwiek to reguluje.

    Ale co ma jeszcze regulowac?
    Urzednikowi daje prawo wezwania. A reszta zalezy od urzednika czy jest
    wstanie wyjasnic sprawe bez wzywania czy nie.
    Ludzie! ratunku! nie wszystko daje sie opisac paragrafem i nie ma takiej
    potrzeby.

  • 14. Data: 2012-10-29 06:25:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-29 03:32, witek pisze:

> [...]
    > nieruchomosci. o ile urzad ewentualnie bedzie wiedzial ile tego podatku
    > ma byc to nie bedzie wiedzial komu go naliczyc jak sie chetny na ten

    No to akurat chyba ma - w końcu to nieruchomości i transakcje są
    przeprowadzane notarialnie a informacja o tym trafia do urzędu
    (przynajmniej tak miałem w ub. miesiącu).
    Co innego jego wysokość - w przypadku gruntu jest to dość łatwe ale w
    przypadku budynków i budowli już gorzej - trzeba je właściwie
    zaklasyfikować a w przypadku budowli nawet wycenić co, jak nietrudno się
    domyślić, może być elementem spornym między urzędem a podatnikiem.

    --
    spp