  • 1. Data: 2012-10-26 23:34:36
    Temat: Co lepsze ?
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    5 października kupiłem na Allegro tablet . Przelew wykonałem
    jednocześnie z zakupem . Następnego dnia dostałem wiadomość od
    sprzedawcy że wpłatę otrzymał i "zlecenie przekazane do realizacji" po
    ok 10 dniach zacząłem bombardować sprzedawcę telefonicznie i pocztą
    mailową , ale do dziś nie mam żadnej informacji czy i kiedy dostane
    tablet lub zwrot pieniędzy . Sprzedawca po prostu ignoruje moje
    zapytania . Co proponujecie :
    a / skarga na policji
    b / skarga w prokuraturze
    c / od razu wniosek do sądu

    pewnie były takie pytania , ale pan Google nic konkretnego mi nie
    doradził .

  • 2. Data: 2012-10-26 23:48:14
    Temat: Re: Co lepsze ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pan Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > b / skarga w prokuraturze
    > c / od razu wniosek do sądu
    >
    > pewnie były takie pytania , ale pan Google nic konkretnego mi nie

    A facet dalej handluje, czy zniknął?

  • 3. Data: 2012-10-27 01:22:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pan Zbyszek wrote:
> [...]
    > b / skarga w prokuraturze
    > c / od razu wniosek do sądu
    >
    > pewnie były takie pytania , ale pan Google nic konkretnego mi nie

    bedziesz sie szczypał takimi drobiazgami.
    Od razu zawnioskuj o kare smierci u Putina. Niech go otrują polonem.

    podejdz na policję z wydrukiem aukcji, potwierdzeniem przelewu i
    powiedz, ze podejrzewasz oszustwo bo slad sie bo gosciu urwal.
    Moze jak go postrasza, to sie troche przestraszy. Ale to bedzie
    maksymalnie co policja moze zrobic. Chyba, ze znajdzie sie wiecej takich
    osob wrobionych jak ty.

    dodatkowo zglosic do allegro moze go przyblokuja (jak im sie bedzie chcialo)

    a potem pozostaje ci sąd cywilny z wnioskiem o zwrot kasy, a potem
    komornik, a potem moze cos odzyskasz o ile gosicu cokolwiek bedzie mial.

  • 4. Data: 2012-10-27 03:43:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-10-27 01:22, witek wrote:
> [...]
    >
    > a potem pozostaje ci sąd cywilny z wnioskiem o zwrot kasy, a potem
    > komornik, a potem moze cos odzyskasz o ile gosicu cokolwiek bedzie mial.

    Jeszcze po drodze jest Program Ochrony Kupujących. Grzecznie zwrócili
    całą kasę (minus koszty wysyłki jeśli się nie płaci przez PayU) kiedy
    zdarzyło się, że mnie ktoś przekręcił.

    Piotrek

  • 5. Data: 2012-10-27 04:20:46
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Piotrek Gdzie: pl.soc.prawo
    Kiedy: 27.10.2012, 03:43:58

    > Jeszcze po drodze jest Program Ochrony Kupujących. Grzecznie zwrócili
    > całą kasę (minus koszty wysyłki jeśli się nie płaci przez PayU) kiedy
    > zdarzyło się, że mnie ktoś przekręcił.

    Czyli dróg wiele, a na każdej przeszkoda w postaci 30-dniowego terminu
    na realizację umowy zawartej na odległość.

    --
    Llort

    lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság

  • 6. Data: 2012-10-27 09:21:16
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Czyli dróg wiele, a na każdej przeszkoda w postaci 30-dniowego terminu
    > na realizację umowy zawartej na odległość.

    Formularz winien być wysłany do Grupy Allegro nie wcześniej niż po 30
    dniach, ale nie później niż 120 dni od zawarcia umowy zakupu Towaru.

    --
    Jingiel

  • 7. Data: 2012-10-27 10:56:51
    Od: dato <d...@w...pl>

    W dniu 2012-10-26 23:34, Pan Zbyszek pisze:
> [...]
    > b / skarga w prokuraturze
    > c / od razu wniosek do sądu
    >
    > pewnie były takie pytania , ale pan Google nic konkretnego mi nie

    założę się że kupiłeś przez "prywatny import"

    to czekaj teraz miesiąc

  • 8. Data: 2012-10-27 10:58:46
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Pan Zbyszek" <z...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > b / skarga w prokuraturze
    > c / od razu wniosek do sądu
    >
    > pewnie były takie pytania , ale pan Google nic konkretnego mi nie

    A wiesz co mu możesz? Nagwizdać. Poczytaj regulamin Allegro. Gośc ma 30 dni,
    a w tym czasie zamówiony przez Ciebie tablet dojedzie z Chin i go
    dostaniesz. Coraz więcej "handlarzy " tak robi. Wystawiają virtualny towar,
    jak kasa wpłynie, to zamawiają na Aliexpress, czy też innej chińskiej
    platformie.
    www.miniinthebox.com
    Ten "sklep" wysyła na przykład zamówienia powyżej 30 Euro bezpłatnie
    Expressem DHL. Czyli po zapłaceniu dostajesz towar max. po 4 dniach. Idealne
    do handlu na Allegro, czy innym Ebayu.

  • 9. Data: 2012-10-27 11:50:02
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Jingiel Gdzie: pl.soc.prawo
    Kiedy: 27.10.2012, 09:21:16

    > Formularz winien być wysłany do Grupy Allegro nie wcześniej niż po 30
    > dniach,

    To jest akurat pochodna zapisów "ustawy o ochronie niektórych praw
    konsumentów i tak dalej". No i regulaminu Allegro, w którym nie ma
    skrócenia 30-dniowego terminu.

    Czyli, jeśli w ofercie nie było nic na temat terminu wysyłki, za
    obowiązujący trzeba uznać ten ustawowy.

    Zupełnie czym innym byłaby natomiast np. konieczność uiszczenia opłat
    celnych, gdyby rzeczywiście towar płynął z Chin; tutaj kupujący już
    miałby większe pole do popisu, jeśli oferta nie byłaby wystarczająco
    dobrze opisana.

  • 10. Data: 2012-10-27 12:21:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 października 2012 23:34:35 UTC+2 użytkownik Pan Zbyszek napisał:
    > zapytania . Co proponujecie :

    Poczytaj o Programie Ochrony Kupujacych na Allegro.
    Pilnuj terminów tam obowiązujących i kase odzyskasz.