  • 41. Data: 2018-01-22 15:43:30
    Temat: Re: Wellman v. Piekara - Czy Piekara ma szanse wygrać z GW "zwrot" 370_000?
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 15:35, Liwiusz pisze:

    > Wróćmy jeszcze raz do tego przykładu - sąsiad chce 50, ja się zgadzam -
    > podaj podstawę prawną do odmowy zasądzenia.

    Obecnie chyba brak podstaw. Uważam jednak, że powinno być ograniczenie
    kosztu. I to byłaby podstawa, czyli wyrok: umieścić przeprosiny w 50-iu
    stacjach pod warunkiem, że koszt przeprosin nie będzie przekraczał kwoty
    maksymalnej kwoty X dopuszczonej przez prawo.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 42. Data: 2018-01-22 15:45:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:17, Liwiusz pisze:

    > Tu już wchodzimy w dyskusję, czy sąd jest od tego, aby reprezentować
    > którąś ze stron, czy obiektywnie coś zasądzić

    Hmmm A ten sąd to ma mózg? Czy ten sąd zna coś takiego jak adekwatność
    kary do występku?
    Ty się znasz to na pewno zacytujesz odpowiedni artykuł.
    Gdyby ta pani zażądała wysp kurylskich a ten pan nie wniósłby sprzeciwu
    (z takiego czy innego powodu) to sąd by zasadził wyspy? :-)

  • 43. Data: 2018-01-22 15:49:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Źle stawiasz problem.
    >
    > W rzeczywistości zagadnienie jest takie:
    >
    > - obraziłem sąsiada, który teraz domaga się ode mnie przeprosin w 50
    > stacjach, a ja odpowiadam "no w sumie czemu nie" - czy sąd może
    > zasądzić? A jeśli nie może, to dlaczego?

    Źle stawiasz problem. Sąd wysyłał pisma o procesie i wyroku na adres
    zameldowania => Piekara za "frajerstwo" może/powinien zgodnie z KPC-348
    być o koszty postępowania zaocznego w plecy bez względu na to "co dalej"
    (6_000 PLN) ale prawo do procesu "nie zaocznego" o zasądzone 450_000 PLN
    powinien mieć/odzyskać. [IMHO 6_000 PLN za powtórny proces o 450_000 PLN
    Piekara raczej dość łatwo przełknie].

    W przypadku innego wyroku dość wielu może odnieść wrażenie udanego
    przekrętu sądowego z Agora S.A. jako głównym beneficjentem (370_000 PLN).
    Jeśli zaś walniesz kilka "precedensów" podobnych i podobnie kosztownych
    wyroków po linii "Ciężkie prawo ale takie samo dla innych" to tylko
    zamienisz możliwe wrażenia na "prawo jest do dupy a (obecni) sędziowie
    mają to (bezdusznie) w dupie".

    --
    A. Filip

  • 44. Data: 2018-01-22 15:50:16
    Od: p...@g...com

    --Hmmm A ten sąd to ma mózg? Czy ten sąd zna coś takiego jak adekwatność
    kary do występku?

    robi sie z tego jakis cyrk i dziwne ze sad tak latwo dal sie wkrecic no chyba ze
    dziala tam kret pana Zet :-)

  • 45. Data: 2018-01-22 15:58:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ale to nie jest kara, tylko pokrycie kosztów. Publikacja przeprosin,
    > to też nie jest kara, tylko próba przywrócenia stanu poprzedniego
    > dobrego imienia.
    > [...]

    Czy to Piekara sam publikował swoje "zniesławienie" w gazetach spółki
    Agora S.A.? Czy udzielił zawierającego "zniesławienie" wywiadu
    dziennikarzom spółki Agora S.A.? Czy koszt cofnięcia do stanu sprzed
    "szerzenia z własnej inicjatywy zniesławienia z Twittera" na łamach
    gazet Agora S.A. nie powinna ponieść (w większości) spółka Agora S.A.?

    Trzeba szeroko rozrzucić cudze gówno by potem na tym dodatkowo zarobić?

    --
    A. Filip

  • 46. Data: 2018-01-22 16:12:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 15:43, Wojtek pisze:

> [...]
    > stacjach pod warunkiem, że koszt przeprosin nie będzie przekraczał kwoty
    > maksymalnej kwoty X dopuszczonej przez prawo.

    Takie sztuczne ograniczanie zwykle robi więcej szkody niż pożytku, bo w
    20 sprawach pasuje, ale w 21 okazuje się, że jednak sprawiedliwym byłoby
    zasądzić więcej, ale nie można.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2018-01-22 16:14:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 15:45, z pisze:

    > Hmmm A ten sąd to ma mózg? Czy ten sąd zna coś takiego jak adekwatność
    > kary do występku?

    Przecież to ani kara, ani występek. Dyskutujesz nie na temat.

    > Ty się znasz to na pewno zacytujesz odpowiedni artykuł.
    > Gdyby ta pani zażądała wysp kurylskich a ten pan nie wniósłby sprzeciwu
    > (z takiego czy innego powodu) to sąd by zasadził wyspy? :-)

    Sam sobie odpowiedz, to nie jest trudne pytanie.
    I nie chodzi o Wyspy Kurylskie, niedopuszczalnym także by było
    zasądzenie od Jacka Piekary mojego długopisu, który jest wart 1zł.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2018-01-22 16:17:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 15:49, A. Filip pisze:

> [...]
    > (6_000 PLN) ale prawo do procesu "nie zaocznego" o zasądzone 450_000 PLN
    > powinien mieć/odzyskać. [IMHO 6_000 PLN za powtórny proces o 450_000 PLN

    I będzie mógł, jak tylko udowodni, że nie mieszkał pod adresem
    zameldowania. Bo na razie oddalenie zażalenia nie jest dlatego, że "nie
    zameldował się frajer, to niech cierpi", tylko "twierdzenia, że nie
    mieszkał są gołosłowne". Czyli zakładam, że sąd będzie na tyle łaskawy,
    że termin przywróci, jeśli tylko da się sądowi szansę wykazania, że
    Piekara nie mieszkał pod adresem zameldowania.

> [...]
    > wyroków po linii "Ciężkie prawo ale takie samo dla innych" to tylko
    > zamienisz możliwe wrażenia na "prawo jest do dupy a (obecni) sędziowie

    A ja wyciągam z takich lekcji wnioski - korespondencję się odbiera, o
    aktualność adresu dba. Bo już nie chodzi o przewały z agorą (typowe
    dorabianie teorii spiskowej post factum), ale o takie zwykłe przyziemne
    sprawy, kiedy to mam z kimś jakiś spór o to, czy mój dany dług istnieje,
    czy choćby o to, że nie chce, aby ktoś, kto mnie nie lubi, pozwał mnie o
    zmyśloną pożyczkę ("ustną") i wygrał z uwagi na moją bierność.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2018-01-22 16:29:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    >
    > Takie sztuczne ograniczanie zwykle robi więcej szkody niż pożytku, bo
    > w 20 sprawach pasuje, ale w 21 okazuje się, że jednak sprawiedliwym

    No to można inaczej: Orzeczenie nakazu zamieszczenia przeprosin o
    kosztach powyżej X jest nieskuteczne jeśli do wyroku nie jest dołączone
    (przybliżone) oszacowanie kosztów *ALBO* jeśli wyrok nie zawiera
    maksymalnej kwoty do wydania na przeprosiny to domyślną kwota jest X.

    To nie jest pierwszy przypadek wyroku w RP3 gdy sędzia "ma *bardzo*
    gdzieś" (gigantyczne) koszty publikacji przeprosin. To że *jeszcze* nic
    z tym nie zrobiono świadczy o systemie "utrzymywania" prawa w RP3

    --
    A. Filip

  • 50. Data: 2018-01-22 16:36:06
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 16:12, Liwiusz pisze:

    > Takie sztuczne ograniczanie zwykle robi więcej szkody niż pożytku, bo w
    > 20 sprawach pasuje, ale w 21 okazuje się, że jednak sprawiedliwym byłoby
    > zasądzić więcej, ale nie można.

    Nie uważasz, że brak ograniczenia może spowodować, że za czyjeś
    znieważenie osoba, która faktycznie była winna, może zostać bankrutem?
    Wystarczy zażądać przeprosin w 100 stacjach telewizyjnych, radiowych,
    gazetach. Chodzi zatem o karę czy o zniszczenie człowieka, który
    powiedział jedno słowo za dużo.
    Jak to ma się do sprawiedliwego wyroku?

    Pozdrawiam,
    Wojtek