  • 11. Data: 2005-05-15 11:35:27
    Temat: Re: Weksel
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    Liwiusz napisał(a):
    > Użytkownik "Karola" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    > potem

    Nawet to moze byc zwykla kartka, w niektorych przypadkach ktos moglby
    nie poznac sie ze to jest wlasnie weksel.

  • 12. Data: 2005-05-16 11:16:07
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    > Brak opłaty skarbowej nie powinien być przeszkodą w uzyskaniu nakazu
    > zapłaty - skoro obowiązek (i możliwość) opłacenia opłaty skarbowej ciąży na
    > wystawcy, domaganie się jej od posiadacza jest trochę bezsensowne, chociaż
    > naszych sądach może się zdarzyć...
    >
    > Pozdrawiam!
    > Liwiusz
    > www.liwiusz.republika.pl

    opłata skarbowa nie jest elementewm weksla - art. 1 i 101 Pr. wekslowego,

    tak też stanowi III Konwencja genewska dot. opłaty stemplowej od weksli
    własnych i trasowanych.

    sąd może zawiadomić urząd skarbowy o nieopłaceniu opłaty.

    inną sprawą jest podatek od czynności cywilnoprawnych, jeśli u podstaw
    wystawienia weksla leży umowa podlegająca temu podatkowi. Też nie interesuje
    on sądu (tym bardziej w procesie wekslowym) , ale stosowny organ
    zainteresować się brakiem opłącenia go może , czemu nie :-))

    pzdr ciepło

    marek radwański