  • 11. Data: 2021-07-13 11:13:23
    Temat: Re: Według Der Onet Mark Brzeziński jest "zdziwiony" poszanowaniem przez PiS Konstytucji RP3
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > A kogo Vlad Truciciel wolałby jako ambasadora USA w swej pisowskiej
    > guberni?

    Piesek Merkel raczej by wystarczył Putinowi na ambasadora USA w Polsce.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2021-07-13 11:19:26
    Temat: Re: Według Der Onet Mark Brzeziński jest "zdziwiony" poszanowaniem przez PiS Konstytucji RP3 [ v. PAP/Przydacz]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "A. Filip" <a...@p...pl> pisze:
    > https://wiadomosci.onet.pl/kraj/polska-nie-chce-przy
    jac-nowego-ambasadora-z-usa-to-syn-zbigniewa-brzezin
    skiego/8jntw09
    > [...[

    https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C909106%2Cprzyd
    acz-o-doniesieniach-w-sprawie-nowego-ambasadora-usa-
    nikt-niczego-nie

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2021-07-13 11:44:19
    Temat: Re: samyj łuczszyj agient Filipek wykonuje zadanie
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jul 2021 11:13:23 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Piesek Merkel raczej by wystarczył Putinowi na ambasadora USA w Polsce.

    Czyli Suski się nada.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2021-07-13 12:04:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    jac-nowego-ambasadora-z-usa-to-syn-zbigniewa-brzezin
    skiego/8jntw09

    > Nie bardzo rozumiem ... a ambasador nie moze miec dwoch obywatelstw?
    > Czy o podatki tu chodzi?
    > [...]

    Jak mi się wydaje po krótkim rzuceniu okiem na ustawę chodzi o to:

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20120000161#collapse_14
    > USTAWA z dnia 2 kwietnia 2009 r. o obywatelstwie polskim
    > 3.2. 2. Obywatel polski nie może wobec władz Rzeczypospolitej Polskiej powoływać
    > się ze skutkiem prawnym na posiadane równocześnie obywatelstwo innego państwa i
    > na wynikające z niego prawa i obowiązki.

    Jak rozumiem ambasador USA w Polsce *musi* powoływać się na "prawa i
    obowiązki" wynikające z posiadania obywatelstwa USA albo będzie
    "dziwnie" :-)

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2021-07-30 09:45:10
    Temat: Re: Filipek i inni orrmowcy dobrej zmiany już moga spać spokojnie
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jul 2021 09:54:15 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > https://wiadomosci.onet.pl/kraj/polska-nie-chce-przy
    jac-nowego-ambasadora-z-usa-to-syn-zbigniewa-brzezin
    skiego/8jntw09

    No i już problem rozwiązany, bo misiewicze pochylili się nad zagadnieniem i
    Mark Brzezińskim okazał się Czechem, co ciekawe, a właściwie wcale nie, na
    podstawie komuszej umowy.

    "Aby rozwiązać problem, powołali się na pochodzącą z lat 60. umowę pomiędzy
    krajami socjalistycznymi o unikaniu podwójnego obywatelstwa. Przewidywała
    ona, że jeśli dziecko ma dwoje rodziców z dwóch różnych krajów bloku
    wschodniego, rodzice mogą wskazać dla niego jedno z dwojga obywatelstw.
    Jeśli tego nie zrobią, dziecko w wieku 18 lat automatycznie staje się
    obywatelem kraju, z którego pochodzi jego matka.

    I ten zapis okazał się kluczowy. Interpretacja rządowych prawników była
    następująca: Mark Brzeziński urodził się w USA w czasie, gdy umowa o
    podwójnym obywatelstwie obowiązywała. Jego ojciec był w tym czasie
    obywatelem polskim, ale jego matka, żona Zbigniewa Brzezińskiego, była
    wówczas obywatelką Czechosłowacji. Ponieważ rodzice nie złożyli deklaracji
    w sprawie obywatelstwa ich potomka, w wieku 18 lat stał się on
    automatycznie obywatelem właśnie Czechosłowacji."

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/ambasa
    dor-usa-w-polsce-okazalo-sie-ze-mark-brzezinski-nie-
    jest-polakiem/xe9vc7g,79cfc278

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2021-07-30 12:17:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ale o co kamon?

    Jeśli przepisy wymagają aby ambasador nie był Polakiem to prawo jest
    prawem. ;-)

    A że horda prawnicza zawsze znajdzie sobie robotę to mocno pracowali i
    WYPRACOWALI ;-) Taka już jest ta banda prawnicza.

  • 17. Data: 2021-07-30 12:48:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
> [...]

    >Jeśli tego nie zrobią, dziecko w wieku 18 lat automatycznie staje się
    >obywatelem kraju, z którego pochodzi jego matka.

    Jakie to ... żydowskie :-)

> [...]
    >w sprawie obywatelstwa ich potomka, w wieku 18 lat stał się on
    >automatycznie obywatelem właśnie Czechosłowacji."

    I tak bezczelnie komusza umowe wykorzystywac? :-)

    A podobnej umowy z ZSRR nie bylo ?

    A komuchy mu polskiego obywatelstwa nie anulowaly?

    A swoja droga - kiedy sie sprawa zaczela?
    Szybko poszlo, czy cos ich wystraszylo ...

    J.

  • 18. Data: 2021-07-30 13:04:45
    Temat: Re: Ambasadorem USA w Polsce zostanie obywatel Czechosłowacji ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    >
    > https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/ambasa
    dor-usa-w-polsce-okazalo-sie-ze-mark-brzezinski-nie-

    To teraz czekam na interpretacje czy ten Czechosłowak jest Czechem czy
    Słowakiem ;-)

    A poważniej: ciekawi mnie kogo w przyszłości ta interpretacja pod
    Brzezińskiego ostro dowali po dupie.
    Czekam także na takie interpretacje prawa Czechosłowacji które wskażą że
    Brzeziński syn utracił prawo do Czechosłowackiego obywatelstwa przed
    ukończeniem 18 lat a wiec w konsekwencji Polskie obywatelstwo ma ;-)

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2021-07-30 13:25:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 30 Jul 2021 13:04:45 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > To teraz czekam na interpretacje czy ten Czechosłowak jest Czechem czy
    > Słowakiem ;-)

    Nie musisz. Wystarczy przeczytać podlinkowany artykuł.

    "Okazało się więc, że Mark Brzeziński (a także jego brat, republikański
    doradca Ian oraz ich siostra, bardzo znana w USA dziennikarka Mika) jest
    oczywiście obywatelem USA, a także Czech, które są prawnym następcą
    Czechosłowacji. W tej sytuacji polski rząd przestał mieć problem z
    obywatelstwem kandydata na ambasadora."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2021-08-01 19:31:55
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-07-30 o 13:04, A. Filip pisze:

> [...]
    > Brzeziński syn utracił prawo do Czechosłowackiego obywatelstwa przed
    > ukończeniem 18 lat a wiec w konsekwencji Polskie obywatelstwo ma ;-)

    Jeżeli urodził się w USA to ma obywatelstwo amerykańskie.

    --
    animka