eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWczesniejsza emerytura - podstawa warunkow wymaganych przez ZUS › Wczesniejsza emerytura - podstawa warunkow wymaganych przez ZUS
    From: c...@t...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wczesniejsza emerytura - podstawa warunkow wymaganych przez ZUS
    Date: Tue, 27 Dec 2005 15:34:52 +0100

    Czesc,

    Osoba z mojej bliskiej rodziny - kobieta urodzona w maju 1950 roku
    ubiega sie o wczesniejsza emeryture.

    Wymagania art 46 i art 29:
    a) 55 lat - spelnia
    b) 30 letni okres skladkowy i nieskladkowy - NIE spelnia (brakuje
    kilka mies),
    c) nie przystapila do II filaru - spelnia

    Szuka pracy, ale w tym wieku i w malej miejscowosci szansa jest
    niewielka. Po wielu poszukiwaniach zatrudni ja moj znajomy (troche na
    wyrost - bedzie mial przerost zatrudnienia, ta nowa osoba bedzie
    pracowala w zasadzie tylko 2 dni w tygodniu).

    Przegladajac materialy w Sieci znalazlem, ze:

    - rozwiazanie umowy musi nastapic z winy pracodawcy (nie moze byc z
    winy pracownika np. dyscyplinarne, ani za porozumieniem stron).
    http://tinyurl.com/8vbbx

    Pytanie: Gdzie to jest w przepisach - nie moge znalesc?

    - ZUS umowy zawierane na krótkie okresy przed nabyciem prawa do
    emerytury usiluje podwazac. http://tinyurl.com/agktz

    Pytanie: ma ktos doswiadczenia w tej kwestii?

    Pozdrawiam,
    Czarek