  • 41. Data: 2018-06-29 20:54:51
    Temat: Re: Wchodząc do sądu będziesz skanowany
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Dzieciaki! Przestańcie się naparzać łopatkami w tej piaskownicy bo
    > zawołam ojców i wam spiorą zadki!

    Wiesiaczek to przeczyta i zaraz się dowiesz czegoś nowego o sobie. :-)

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2018-06-29 23:44:56
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    i+do+s%C4%85du&client=firefox-b&ei=Hlg1W9_zC8e0sQGxk
    6nAAw&start=10&sa=N&biw=1680&bih=895

    > No więc jak już się wyśpisz, odpoczniesz i zrobisz to, co tam
    > potrzebujesz, to jednak znajdź mi podstawie owe zakazy są wprowadzane.

    Nie potrafisz sobie znaleźć podstawy prawnej do wydania regulaminu
    bezpieczeństwa i porządku w sądzie? Współczuję.
    Ponieważ jak zauważyłem robisz tu dość często za przemądrzałego głupka,
    to ci podpowiem: prawo o ustroju sądów powszechnych i rozporządzenie
    Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 grudnia 2015 roku ,,Regulamin
    urzędowania sądów powszechnych". Polecam lekturę rozdziału 5 tego
    ostatniego. Zresztą gdybyś był na tyle inteligentny, to byś zauważył, że
    w każdym regulaminie jaki możesz znaleźć jest zapewne podana podstawa
    jego wydania.
    Np tutaj
    http://www.szczecinek.sr.gov.pl/regulamin-bezpieczen
    stwa-i-porzadku,m,m1,244
    Wiec rób z siebie dalej przemądrzałego idiotę. Powodzenia.

    --
    Sonn

  • 43. Data: 2018-06-30 22:18:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-06-18 o 23:44, Sonn pisze:

    i+do+s%C4%85du&client=firefox-b&ei=Hlg1W9_zC8e0sQGxk
    6nAAw&start=10&sa=N&biw=1680&bih=895
    > Nie potrafisz sobie znaleźć podstawy prawnej do wydania regulaminu
    > bezpieczeństwa i porządku w sądzie? Współczuję.

    Nie pytałem o podstawę prawną wydania regulaminu, tylko podstawę prawną
    prowadzenia przeszukania wszystkich wchodzących do urzędu, czy też
    zakazu wnoszenia DO BUDYNKU legalnie posiadanej broni. Bo zakaz
    wnoszenia na rozprawę m swoją podstawę.

> [...]
    stwa-i-porzadku,m,m1,244
    > Wiec rób z siebie dalej przemądrzałego idiotę. Powodzenia.

    No więc jako nieprzemądrzały mędrzec wskaż konkretny paragraf z
    zacytowanego przez Ciebie aktu. Zlepek liter "broń" występuje tam 8
    razy, a "bron" 3 razy. Żaden z tych przepisów nie dotyczy broni, a
    obrońców lub sposobu postępowania z bronią będącą dowodem rzeczowym i
    raz postępowań, w których sprawca posłużył się bronią.

    Może gdzieś tam jest zaszyty przepis dotyczący wnoszenia broni, a ja nie
    umiem znaleźć, więc czekam, że oświecisz mnie.

  • 44. Data: 2018-06-30 22:52:21
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    >
    > Może gdzieś tam jest zaszyty przepis dotyczący wnoszenia broni, a ja nie
    > umiem znaleźć, więc czekam, że oświecisz mnie.

    Znalazlam zaraz na google coś takiego:
    1. w dniu [...] w [...] będąc funkcjonariuszem policji i występując w
    sprawie sygn. akt: [...] jako oskarżony stawił się na Sali rozpraw Sądu
    Rejonowego - [...] w [...] i wbrew powszechnemu zakazowi wynikającemu z
    art. 54 § 1 Ustawy z dnia 27 lipca 2010 r. Prawo o ustroju sądów
    powszechnych (Dz. U. z 2001 r. Nr 98 poz. 1070 ze zm.) wniósł na teren
    Sądu stanowiącą jego indywidualne wyposażenie służbowe broń palną krótką
    wraz z amunicją, czym nie dopełnił ciążącego na nim obowiązku właściwego
    przechowywania broni palnej, tj. o czyn z art. 132 ust. 3 pkt 3 Ustawy z
    dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji w zw. z § 10 ust. 1 pkt 2 Zarządzenia
    Nr [...] Komendanta Głównego Policji z dnia [...] r. w sprawie
    szczegółowych zasad przyznawania i użytkowania broni palnej przez
    policjantów (Dz. Urz. KGP.00.4.38 ze zm.)

    2. w dniu [...] w [...] będąc funkcjonariuszem policji i występując

    w prywatnej sprawie o sygn. akt: [...] stawił się na Sali rozpraw
    Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w [...] w umundurowaniu służbowym i
[...]

    kwietnia 1990 r. o Policji w zw. z § 10 ust. 1 pkt 2 Zarządzenia Nr 6
    Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2000 r. w sprawie
    szczegółowych zasad przyznawania i użytkowania broni palnej przez
    policjantów (Dz. Urz. KGP.00.4.38 ze zm.) - postanowił uznać winnym
    popełnienia zarzucanych wyżej w punktach 1 i 2 czynów na podstawie art.
    135j ust. 1 pkt 3 i art. 134 pkt 3 ustawy o Policji i wymierzyć karę
    ostrzeżenia o niepełnej przydatności do służby na zajmowanym stanowisku.

    W uzasadnieniu orzeczenia organ przedstawił stan faktyczny sprawy, z
    którego wynikało, że skarżący mógł nie mieć możliwości zdeponowania
    broni w swoim wydziale. Jednak zdaniem organu nic nie stało na
    przeszkodzie, aby zdeponował broń w innej komórce organizacyjnej KMP w
    [...]. Na tym samym piętrze funkcjonuje Wydział dw. z [...], a dwa
    piętra niżej znany skarżącemu Wydział [...], gdzie dyżury pełnione są
    całodobowo, u Dyżurnego Komisariatu Policji [...] funkcjonującego w tym
    samym budynku lub u Dyżurnego OPP w [...], który również mieści się w
    tej samej siedzibie co KMP w [...].

    Organ wskazał, iż skarżący miał ponadto możliwość zdeponowania broni

    w budynku Sądu przy [...] w Wydziale Konwojowym KWP w [...]. Policjanci
    pełniący służbę na posterunku mają możliwość zdeponowania broni w
    specjalnie do tego wyznaczonym i przystosowanym miejscu mieszczącym się
    na posterunku przy wejściu do budynku oraz w Sekcji Policji Sądowej
    mieszczącej się na [...] piętrze budynku Sądu.

    Ponadto organ wskazał, iż skarżący udając się do Sądu w dniu [...] r.
    miał świadomość w zakresie obowiązywania zakazu wnoszenia broni przez
    osoby występujące przed sądami jako strona. O okolicznościach tych
    został bowiem pouczony przez Sąd na rozprawie w dniu [...] r.

    Zdaniem organu należy wyraźnie odróżnić sytuacje, kiedy policjant
    załatwiający prywatną sprawę, zwolniony z zajęć służbowych wnosi broń do
    sądu oraz sytuacje, kiedy wykonując czynności służbowe posiada przy
    sobie broń służbową.

    Uzasadniając rodzaj wymierzonej kary organ wskazał, że kara ostrzeżenia

    o niepełnej przydatności do służby jest współmierna do popełnionych
    czynów i stopnia zawinienia policjanta. Podejmując decyzję o wymierzeniu
    kary organ uwzględnił fakt, iż skarżący dopuścił się zarzucanych mu
    czynów świadomie, godząc się z możliwością ich popełnienia.

    W odwołaniu od orzeczenia Komendanta Powiatowego Policji w [...] M.T.
    wniósł o uchylenie zaskarżonego orzeczenia. Orzeczeniu temu zarzucił
    naruszenie przepisów prawa materialnego, a mianowicie art. 132 ust. 3
    pkt 3 ustawy o Policji, poprzez jego niewłaściwe zastosowanie,
    polegające na powołaniu się w związku z powyższym przepisem na ogólne
    zasady dotyczące przechowywania broni, które to nie dają podstaw do
    przypisania obwinionemu konkretnego naruszenia obowiązków, a
    szczególności naruszenia § 54 ust. 1 ustawy o ustroju sądów
    powszechnych, który jest przepisem ogólnym, a więc nie może znajdować
    zastosowania bezwzględnie do wszystkich podmiotów, a konkretnie wobec
    funkcjonariuszy Policji, którzy są uprawnieni do noszenia i posiadania
    przy sobie broni, natomiast sytuacje, w których zabrania się im noszenia
    broni, są dokładnie opisane w zarządzeniu Komendanta Policji.

    Całość tu:
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/A8F566D5CB

    Skoro policjantom nie wolno to i innym też.

    --
    animka

  • 45. Data: 2018-07-01 12:20:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-06-18 o 22:52, Animka pisze:

    > Całość tu:
    > http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/A8F566D5CB
    >
    > Skoro policjantom nie wolno to i innym też.

    Kluczowym tu jest "w sali rozpraw". Zakaz wchodzenia na salę rozpraw
    wynika z przepisów kodeksów postępowania - i tu generalnie w każdym
    rodzaju postępowania zakaz jest gdzieś tam powielany.

    Ale sąd składa się w niewielkiej części z sal rozpraw. Ja dość
    regularnie chodzę do sekretariatów, a w salach rozpraw bywam
    sporadycznie. No i ja się zastanawiam nad kontrolą bezpieczeństwa.
    Przecież to tak, jakby każdego wychodzącego ze sklepu ochrona obszukiwała.

  • 46. Data: 2018-07-02 11:50:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > sporadycznie. No i ja się zastanawiam nad kontrolą bezpieczeństwa.
    > Przecież to tak, jakby każdego wychodzącego ze sklepu ochrona obszukiwała.

    Czasem trafiają się i tacy, co nie potrafią znaleźć informacji nawet w
    tekście podanym na tacy. Przeczytaj sobie, na przykład tutaj masz na
    samym początku napisane, na jakich podstawach został wprowadzony
    regulamin, przy okazji zajrzyj w $12 tego regulaminu:

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sour
    ce=web&cd=17&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwillcv_jIDcAhU
    NaFAKHRJkAXA4ChAWCDwwBg&url=http%3A%2F%2Fwww.opoczno
    .sr.gov.pl%2Fdownload%2Fzp61.15-1480679306.pdf&usg=A
    OvVaw2UOa9kIi5P9fX2k2dfHxrW

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 47. Data: 2018-07-02 12:06:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 29 Jun 2018 17:59:53 GMT, Budzik napisał(a):

    > Moze Animka chodzi w jakiejś ołowianej zbroi?

    Ołów dobrze osłania przed promieniowaniem gamma ale nie przed neutronami.
    Powinna sobie jeszcze na tę zbroję położyć ze trzy metry betonu, żeby jej
    nie zamordowali.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

  • 48. Data: 2018-07-02 20:16:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-07-18 o 11:50, Akarm pisze:

> [...]
    > na samym początku napisane, na jakich podstawach został wprowadzony
    > regulamin, przy okazji zajrzyj w $12 tego regulaminu:

    To, ze to jest wpisywane w regulaminy, to ja wiem. Szukałem podstawy
    prawnej do ograniczenia wolności i jest ona w art. 54 Ustawy Prawo o
    ustroju sądów powszechnych. Nikt nie jest doskonały i tyle. Wydaje mi
    się, ze grupy dyskusyjne sa po to, bysie wymieniać informacjami, a nie
    obrzucać gównem.

  • 49. Data: 2018-07-02 20:56:48
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-02 o 12:06, Olin pisze:

    > Ołów dobrze osłania przed promieniowaniem gamma ale nie przed neutronami.
    > Powinna sobie jeszcze na tę zbroję położyć ze trzy metry betonu, żeby jej
    > nie zamordowali.

    Jaki Ty sie złośliwy zrobiłeś. Jakbyś Ty był w takiej sytuacji i też nie
    pomyslałbyś, żeby po położeniu telefonu (strzelby! :D) na taśmie wyjść
    za zewnątrz i wejść jeszcze raz. Po to, żeby uniknąć potem potwornego
    bólu po sprawdzaniu swojej osoby tym urządzeniem. Może to był
    paralizator, ale ja się nie znam. Strasznie mnie od tamtej pory boli
    kręgosłup lędźwiowy i nie podaruję temu wartownikowi. Zgłoszę sprawę tam
    gdzie trzeba.
    Wchodzilam do innego sądu (tam gdzie jest prezes sadu okręgowego) złożyć
    pisma w biurze podawczym i panowie strażnicy mnie kulturalnie
    poinformowali jak mam iść. Nie wyciągali łap z jakimiś urzdząniami, nie
    interesował ich mój telefon. Szłam przez długi korytarz, potem schodkami
    w górę, potem schodkami w doł, żeby dotrzeć do tego biura podawczego.
    Potem wracałam tą samą drogą, panowie miło się uśmiechnęli. Widocznie to
    nie jakieś chamy i sadyści tylko ludzie.

    --
    animka

  • 50. Data: 2018-07-21 08:02:52
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A co tam pendrajw do kieszeni, wrocławskie postępaki w togach poszły jeszcze dalej:
    www.rp.pl/Sedziowie-i-sady/307189968-Do-sadu-we-Wroc
    lawiu-nie-wejdzie-obywatel-ktory-nie-ma-w-nim-sprawy
    .html