  • 1. Data: 2007-07-24 07:35:02
    Temat: Warunki gwarancji - zapis o wlasnosci czesci wymienionych
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Wlasnie czytam sobie warunki gwarancyjne dotyczace roweru i znajduje
    tam zapis:

    8. Czesci wymienione w ramach naprawy gwarancyjnej sa wlasnoscia gwaranta.

    Czy to znaczy ze jesli podczas naprawy gwarancyjnej cos doloza mi do
    mojego roweru to bedzie to wlasnoscia nie moja a sprzedawcy roweru?? To
    jest normalny zapis?

    A jesli gwarancja utraci waznosc a ja bede chcial ta czesc wymienic na
    inna to bede musial oddac ja sprzedawcy? A jesli zniszcze ja to bede
    placil odszkodowanie sprzedawcy?? :)

    Pierwszy raz spotykam sie z czyms takim...

    --
    michal

  • 2. Data: 2007-07-24 07:47:10
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 24.07.2007, o godzinie 09.35.02, na pl.soc.prawo, Michał napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Wlasnie czytam sobie warunki gwarancyjne dotyczace roweru i znajduje
    > tam zapis:
    >
    > 8. Czesci wymienione w ramach naprawy gwarancyjnej sa wlasnoscia gwaranta.

    Jak się zepsuje w rowerze pedał, to gwarant bierze ten zepsuty pedał i
    staje się on jego własnością, montując Ci zamiast tego starego nowy pedał,
    który staje się Twoją własnością.

    > Czy to znaczy ze jesli podczas naprawy gwarancyjnej cos doloza mi do
    > mojego roweru to bedzie to wlasnoscia nie moja a sprzedawcy roweru??

    A niby dlaczego mają coś "dokładać"? Ale nawet jeżeli, to to co dołożą do
    Twojego roweru jest Twoje.

    > jest normalny zapis?

    Tak.

    > A jesli gwarancja utraci waznosc a ja bede chcial ta czesc wymienic na
    > inna to bede musial oddac ja sprzedawcy?

    Nie.

    > A jesli zniszcze ja to bede
    > placil odszkodowanie sprzedawcy?? :)

    Nie.

    > Pierwszy raz spotykam sie z czyms takim...

    Znaczy mało kart gwarancyjnych miałeś okazję widzieć.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 3. Data: 2007-07-24 07:51:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.07.2007 Michał <m...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > Czy to znaczy ze jesli podczas naprawy gwarancyjnej cos doloza mi do
    > mojego roweru to bedzie to wlasnoscia nie moja a sprzedawcy roweru?? To

    Myślę, że jest on niefortunny, a ktoś kto to tak sformułował nie miał na
    myśli nowych części które znalazły się w rowerze w efekcie wymiany lecz
    te które znalazły się poza rowerem (czyli uszkodzone).

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-07-24 09:06:17
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Marcin Debowski w liscie z dnia 2007-07-24 09:51
    napisala nastepujace slowa:

    > Myślę, że jest on niefortunny, a ktoś kto to tak sformułował nie miał na
    > myśli nowych części które znalazły się w rowerze w efekcie wymiany lecz
    > te które znalazły się poza rowerem (czyli uszkodzone).

    No tak, macie racje. Dzieki za wyjasnienia. :)

    --
    michal

  • 5. Data: 2007-07-26 09:42:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jul 2007, Marcin Debowski wrote:

    > Myślę, że jest on niefortunny, a ktoś kto to tak sformułował nie miał na
    > myśli nowych części które znalazły się w rowerze w efekcie wymiany lecz
    > te które znalazły się poza rowerem (czyli uszkodzone).

    Ściślej biorąc, ta "niefortunność" istnieje w potocznym rozumieniu - bo
    nie da się tak zapisać dla części wymienionych na nowe, po połączeniu
    z rowerem przestają być odrębną własnością :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-07-26 14:41:51
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Marcin Debowski pisze:

    > Myślę, że jest on niefortunny, a ktoś kto to tak sformułował nie miał na
    > myśli nowych części które znalazły się w rowerze w efekcie wymiany lecz
    > te które znalazły się poza rowerem (czyli uszkodzone).

    Zapis jest fortunny i poprawny, trzeba go tylko zrozumieć. Wymiana to
    proces zastąpienia jednego elementu drugim, a więc dotyczy elementu
    który już istniał wcześniej - element wymieniony to wyłącznie element
    pierwotnie istniejący. Nie można "wymienić" nowej części zamiennej -
    wymiana jest logicznie jednokierunkowa; najpierw musi być coś, by to
    wymienić.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2007-07-26 23:14:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.07.2007 Sebcio <s...@n...com> napisał/a:
> [...]
    > pierwotnie istniejący. Nie można "wymienić" nowej części zamiennej -
    > wymiana jest logicznie jednokierunkowa; najpierw musi być coś, by to

    Szczerzę to nie chce mi się wdawać w dyskusję dotyczące "logiki" i raczej
    na tym poscie ją zakończę. Wymiana jest logicznie jednokierunkowa, ale
    znaczenie wyrazu w danym kontekscie już niekoniecznie. Sama zamiana
    (zastąpienie) związana jest zaś z p. odniesienia (rower vs warsztat np.) i
    niektórzy widzą to z obu perspektyw (w tym odczasownikowej), niektórzy
    tylko z perspektywy roweru, a niektórzy warsztatu. Niejednoznaczność
    bierze się też m.in. z istnienia w języku zwrotów w stylu: "...część na
    którą została wymieniona" - klarownie dotyczy częsci nowej, a zdanie jest
    semantycznie poprawne, mimo pozornej sprzeczności z logiką Twojego wywodu.
    A jak bardzo jest to fortunne określenie świadczy cała ta dyskusja.

    --
    Marcin