  • 1. Data: 2007-07-24 00:26:19
    Temat: media przez droge prywatna - problem z wlascicielem...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Jest problem - właściciel drogi prywatnej pokłócił się z wójtem i w
    ramach "stawiania na swoim" usiłuje blokować doprowadzenie kanalizacji
    do działek, które ludziom posprzedawał.

    Konieczne jest przeprowadzenie mediów przez dwa kawałki drogi, które
    należą do niego, ale zainteresowani właściciele mają służebność gruntową
    (przejście, przejazd i media) na te dwa kawałki (niektórzy na jeden,
    niektórzy na drugi).

    Na mój rozum inwestorowi (gmina) zasadniczo powinna wystarczyć zgoda na
    przeprowadzenie mediów do zainteresowanych właścicieli działek, ale
    koniecznie chcą notarialną zgodę od właściciela... Podobnie jest z gazem
    i gazownią...

    Jak to właściwie jest? Bo cholerę ta służebność, skoro wszyscy chcą
    "czegoś więcej"? Nadgorliwość z ich strony?

  • 2. Data: 2007-07-24 02:54:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Jak to właściwie jest? Bo cholerę ta służebność, skoro wszyscy chcą
    > "czegoś więcej"? Nadgorliwość z ich strony?

    A ta służebność jest gdzieś wmalowana w działkę sąsiada "pisemnie"?
    Jak jest to powinno wystarczyć i jest to nadgorliwość
    Jak ona jest na gębę, to wcale sie nie dziwię, że chcą ją notarialnie, bo
    następny właściciel gruntu powie, że mają się z tymi rurami zabierać.
    Sprawa może wypłynąć za lat 50 tak, jak teraz energetyka przestawia co
    niektóre słupy stawiane tam gdzie prezes gminnego kółka PZPR kazał kiedyś
    postawić.

  • 3. Data: 2007-07-24 10:00:43
    Od: Kuba <c...@o...pl>

    witek pisze:

> [...]
    > Sprawa może wypłynąć za lat 50 tak, jak teraz energetyka przestawia co
    > niektóre słupy stawiane tam gdzie prezes gminnego kółka PZPR kazał

    Witam

    Czy te służebności są wpisane do księgi wieczystej?? Jeżeli nie to
    właściciele słusznie wymagają umowy notarialnej, chociaż dla
    ustanowienia służebności wystarczy tylko oświadczenie właściciela
    nieruchomości obciążanej o ustanowieniu służebności w formie aktu
    notarialnego. Z takim aktem należy udać się do sądu wieczystoksięgowego
    i wnioskować o wpis służebności. Na podstawie wpisu gmina będzie mogła
    wykonać odpowiednie prace.

    Pzdr Kuba

  • 4. Data: 2007-07-24 10:25:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > A ta służebność jest gdzieś wmalowana w działkę sąsiada "pisemnie"?
    > Jak jest to powinno wystarczyć i jest to nadgorliwość

    Służebność jest w aktach notarialnych i w księgach wieczystych.

  • 5. Data: 2007-07-24 10:26:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kuba wrote:

    > Czy te służebności są wpisane do księgi wieczystej?? Jeżeli nie to

    Są.

  • 6. Data: 2007-07-24 12:57:32
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Służebność jest w aktach notarialnych i w księgach wieczystych.

    No to ktoś się wygłupia.

  • 7. Data: 2007-07-24 13:43:13
    Od: " bobesh" <b...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Służebność jest w aktach notarialnych i w księgach wieczystych.

    Rzecz w tym, że owa służebność jest wpisana dla właścicieli działek, a nie
    dla Gminy, a inwestorem jak wynika z wątku jest Gmina. Zatem Gmina nie ma
    prawa robić na tej nie swojej drodze czegokolwiek.

    bobesh

  • 8. Data: 2007-07-24 21:48:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bobesh wrote:

    > Rzecz w tym, że owa służebność jest wpisana dla właścicieli działek, a nie
    > dla Gminy, a inwestorem jak wynika z wątku jest Gmina. Zatem Gmina nie ma
    > prawa robić na tej nie swojej drodze czegokolwiek.

    Sama z siebie nie - ale na zamówienie mieszkańców ze służebnością, hmm?