  • 1. Data: 2004-08-11 22:52:05
    Temat: Warta - należne odszkodowanie brutto vs netto
    Od: "EP" <e...@N...pl>

    Witam

    Mam nastepujacy problem - jakis czas temu jakis niezbyt mily czlowiek
    wjechal w tyl mojego samochodu - udalo sie wszystko zalatwic z wyjatkiem
    jednej rzeczy - Warta wyplacila mi na podstawie kosztorysu tylko i wylacznie
    kwote netto odszkodowania - jesli chodzi o podatek VAT dostalem *dwukrotnie*
    informacje, ze podatek ten jest uzalezniony od wystawienia faktur za
    naprawe, zatem dopoki nie przyniose odpowiednich faktur, nie otrzymam
    podatku VAT.
    Z kolei w swietle uchwaly SN z dnia 15 listopada 2001 roku (III CZP 68/01)
    odszkodowanie powinno zawierac rowniez podatek VAT i nie jest uzaleznione od
    tego, czy poszkodowany bedzie naprawial samochod czy nie (czyli czy bedzie
    dysponowal fakturami czy nie).
    W moim przypadku kwota VAT nie jest duza (ca. 400 PLN), ale nie spieszy mi
    sie z naprawa samochodu, a poza tym denerwuje mnie podejscie Warty (to juz
    drugi raz mam z nimi problemy w przeciagu 3 lat) i chetnie zloze pozew do
    sadu nawet o tak mala kwote, jesli Warta tu ściemnia.
    W pismie odmownym Warta napisala, ze granica odpowiedzialnosci jest kwota
    netto, a sporzadzony kalkulacja szkody nie jest dokumentem ksiegowym, na
    podstawie ktorego mozna wyplacic kwote brutto - decyzja ta jest według Warty
    ostateczna, zatem jedyną szansą odzyskania pieniędzy jest sąd.

    Mam w zwiazku z tym nastepujace pytania:
    - czy mam racje domagając się podatku VAT i czy sąd też tak będzie uwazal ?
    - czy jest sens przed sadem uderzac do Rzecznika Ubezpieczonych ?
    - w jaki sposob zlozyc pozew (z tego co pamietam sa jakies specjalne
    formularze)

    Z gory dzieki za wszelka pomoc.

    Pzdr,
    Emil