  • 21. Data: 2009-12-01 13:07:35
    Temat: Re: Warsztat nie chce oddac samochodu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał pisze:

    > No właśnie o to mi chodziło!

    > Dokładnie - napisałem, że w tej sytuacji IMO auto nie może wyjechać na
    > ulicę - i żeby pokazać Policji kwity ten fakt udowadniające (żeby
    > warsztat np nie naliczył po 100 zł/dzień parkowania lub nie pozwał do
    > Sądu itp). Nikt nie kazał im tego naprawiać. Swoją drogą - jeśli udało
    > im się to naprawić, to muszą być niezłymi mistrzami szpachli.

    To, że ubezpieczyciel wycenił szkodę jako szkodę całkowitą nie
    oznacza, że samochodu nie można naprawić. Oznacza to tylko tyle, że wg
    ubezpieczyciela koszt naprawy będzie wyższy od wartości samochodu, co -
    jak widać - jest jednak wzruszalne. No i nikt nie broni naprawiać
    samochodu wbrew interesowi ekonomicznemu.

    Skoro masz odszkodowanie za szkodę całkowitą (wartość samochodu minus
    wartość wraku), to teraz warsztat powinien Ci wydać wrak (nie zlecałeś
    wszak naprawy). Jeśli wydanie wraku jest niemożliwe (bo to już nie jest
    wrak) i zaakceptowanie kosztów naprawy też nie wchodzi w grę, pozostaje
    tylko wystosować roszczenie do warsztatu o zapłatę wartości wraku.

    Spiszcie umowę sprzedaży, a to naprawione cudo niech sobie warsztat
    sprzedaje kolejnemu klientowi.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-12-01 13:12:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > W sytuacjach spornych wrak wyceni biegły lub sąd :)

    No tak - najpierw ukradł a potem do Sądu aby się dowiedzieć za ile go
    odda? Bez sensu. ;)

    Tutaj nie ma żadnego sporu - nie było zlecenia naprawy - warsztat zrobił
    to na własne ryzyko. Tylko czy na pewno nie było takiego zlecenia?

    --
    spp

  • 23. Data: 2009-12-01 13:52:37
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Neo[EZN] pisze:

    > auto stoi naprawione. Właściciel warsztatu powiedział, że za naprawę
    > należy się 9200zł a ona na żadną naprawę się nie umawiała. Zażądała
    > kosztorysu kwitów na części (ponoć nowe) - gość cenę miał tylko w
    > głowie. Przyjechała z kolegą - fachowcem, który sprawdził czy części
    > faktycznie są nowe - okazały się być używane co przyznał sam właściciel
    > i obniżył cenę do 8500zł... Kwitów na części oczywiście nie miał.

    Tak z ciekawości ile dostała z ubezpieczalni?
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 24. Data: 2009-12-01 15:29:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Neo[EZN] pisze:

> [...]
    > auto stoi naprawione. Właściciel warsztatu powiedział, że za naprawę
    > należy się 9200zł a ona na żadną naprawę się nie umawiała. Zażądała

    Chwila... Skoro szkoda całkowita, to czy przypadkiem ten wrak nie jest
    teraz własnością ubezpieczyciela?

    Tak przynajmniej jest przy okazji kradzieży...

  • 25. Data: 2009-12-01 15:47:53
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Chwila... Skoro szkoda całkowita, to czy przypadkiem ten wrak nie jest
    > teraz własnością ubezpieczyciela?

    To zależy. U mnie dali połowę wartości rynkowej i zostawili wrak (który po
    wyklepaniu jeździ już 4 lata) . Podobno czasem zabierają wrak i wypłacają
    100% wartości.
    J.

  • 26. Data: 2009-12-01 17:09:22
    Od: r...@m...com

    > Znajoma była na policji - zgłaszała tę sprawę (próba wyłudzenia
    > pieniędzy) - auto jest jej potrzebne do pracy więc bez niego ma dosyć
    > trudny "żywot". Tam powiedzieli żeby udała się do prokuratury i być może
    > wtedy uda się odzyskać samochód. Problem jest w tym, że prokuratura ma 30
    > dni na wydanie decyzji a ona musi do klientów jeździć tramwajami i
    > taksĂłwkami co jest sporym utrudnieniem.

    Istnieje jeszcze cos takiego jak rower.

  • 27. Data: 2009-12-01 18:07:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > zgodzi się na taką cenę za naprawę jaką poda rzeczoznawca. Właściciel
    > warsztatu nie zgodził się i nie wydał jej samochodu.

    Niech zgłosi na policję ze skradziono samochod, i wie gdzie moze sie
    znajdowac

  • 28. Data: 2009-12-01 18:53:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    Amir pisze:

    > Niech zgłosi na policję ze skradziono samochod, i wie gdzie moze sie
    > znajdowac

    Ale wiesz że składanie fałszywego zawiadomienia o przestępstwie jest
    karalne?

    --
    spp

  • 29. Data: 2009-12-01 19:00:39
    Temat: Odp: Warsztat nie chce oddac samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To zostaje policja.

    Policja nie za bardzo, bo właściciel stosuje zastaw na rzeczy, więc
    przestępstwa mu nie da się przypisać na obecnym etapie. Wezwał bym na
    piśmie warsztat do wydania samochodu albo wytoczenia powództwa, jeśli
    uważa, że ma słuszne roszczenie które zabezpiecza zastawem na samochodzie.
    Po bezskutecznym wezwaniu złożyć zawiadomienie o przywłaszczeniu.
    Pouczyłbym o tym właściciela warsztatu.

    Co prawda przysługuje mu zastaw na pojeździe, ale tylko na zabezpieczenie
    roszczeń, więc skoro właścicielka nie uznaje roszczenia, to zostaje mu
    pozew. Przed sądem bęzie musiał dowieść swojego roszczenia. Tu już może być
    różnie, bo pewnie umowy pisemnej nie było. Sądzę, że jego działanie należy
    potraktować jako działanie bez zlecenia. Tu zastosowanie ma art. 754 kc,
    czyli wychodzi na to, że warsztat nie ma prawa domagać się wynagrodzenia.

  • 30. Data: 2009-12-01 19:02:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W sytuacjach spornych wrak wyceni biegły lub sąd :)

    No ale sprowadzasz to do tego, że ją zmusisz do sprzedaż za jakąś cenę,