  • 1. Data: 2004-06-28 13:42:03
    Temat: WKU - meldunek
    Od: Maciek <f...@m...pl>

    Dzien dobry,

    sprawa wyglada tak. Mieszkalem siebie w Szczecinie i tam mialem WKU.
    Przeprowadzilem sie do Krakowa i zameldoalem tu na stale. Z tego co
    mowia przepisy burmistrz miasta ma obowiazek poiunformowac WKU o nowym
    miejscu mojego zameldowania, ale tak sie nie stalo i WKU wysyla mi
    ciagle wezwania do Szczecina, gdzie co jest oczywiste nie odbieram bo
    nie jestem tam zameldowany. I co ja mam teraz zrobic ? Isc do WKU w
    Krakowie i powiedziec im ze teraz tu mieszkam i zeby sobie rpzezslali
    papiery, czy poprostu ich zignorowac ? A moze cokolwieki inego ???

    Maciek

    przepisy.....

    Art. 53. 1. Osoby podlegające obowiązkowi czynnej służby wojskowej są
    obowiązane do spełniania wojskowego obowiązku meldunkowego, polegającego
    na zgłaszaniu wójtom lub burmistrzom (prezydentom miast) albo właściwym
    organom wojskowym zmian miejsca pobytu (zamieszkania), imienia,
    nazwiska, wykształcenia i zawodu.

    2. Osoby podlegające obowiązkowi czynnej służby wojskowej, które:

    1) nie stawiły się do poboru - od dnia 1 stycznia roku kalendarzowego, w
    którym kończą dziewiętnaście lat życia, albo

    2) zostały powołane do odbycia czynnej służby wojskowej, zasadniczej
    służby lub szkolenia poborowych w obronie cywilnej albo służby
    zastępczej - od dnia doręczenia karty powołania (karty skierowania) do
    tej służby

    - są obowiązane uzyskać zezwolenie Ministra Obrony Narodowej lub organu
    wojskowego przez niego upoważnionego na wyjazd i pobyt za granicą.

    3. Wójtowie lub burmistrzowie (prezydenci miast):

    1) dokonują zameldowania osób podlegających obowiązkowi czynnej służby
    wojskowej po uprzednim wymeldowaniu się ich z poprzedniego miejsca
    pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa
    miesiące,

    2) zawiadamiają wojskowych komendantów uzupełnień oraz wójtów lub
    burmistrzów (prezydentów miast) właściwych ze względu na poprzednie
    miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego
    ponad dwa miesiące osób podlegających obowiązkowi czynnej służby
    wojskowej o zmianach zgłoszonych przy spełnianiu wojskowego obowiązku
    meldunkowego.

  • 2. Data: 2004-06-28 13:55:23
    Temat: Re: WKU - meldunek
    Od: "amant" <l...@f...pl>

    sorry ale chyba na głowę upadłeś??? po jaką cholerę masz się sam do tych
    pajaców w mundurach zgłaszać? niech oni się martwią a nie ty. nie ma żadnych
    sankcji za niepowiadomienie wku o zmianie adresu... trzymaj się od nich z
    dala.....

    --
    pozdro, amant
    gg # 3350626

  • 3. Data: 2004-06-28 15:52:18
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek"

> [...]
    > Krakowie i powiedziec im ze teraz tu mieszkam i zeby sobie rpzezslali
    > papiery, czy poprostu ich zignorowac ? A moze cokolwieki inego ???

    Faktycznie to urząd meldunkowy zawiadamia WKU o zmianie miejsca
    zamieszkania. Podczas meldunku należy przedłożyć książeczkę wojskową i tam
    urząd meldunkowy wpisuje właściwe WKU.

    Pzdr.

  • 4. Data: 2004-06-28 17:05:18
    Od: Dredd<...@...pl>

    > nie ma żadnych
    > sankcji za niepowiadomienie wku o zmianie adresu...

    O ile mnie pamięć nie myli to się minąłeś z prawdą.
    Sprawdź art. 224 ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP. Nie
    pamiętam dokładnie - bo jest tam wiele punktów - ale chyba jest
    m.in. sankcja za niezgłaszanie zmiany miejsca zamieszkania.
    Autorowi wątku proponuje wyjaśnić sytuację w WKU. Inaczej ryzykuje że
    będzie wszystko odkręcał u prokuratora. A z praktyki wiem że
    Szczecińskie WKU współpracuje z organami ścigania

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-06-28 17:20:34
    Od: "Maciek" <f...@m...pl>

> [...]
    > pamiętam dokładnie - bo jest tam wiele punktów - ale chyba jest
    > m.in. sankcja za niezgłaszanie zmiany miejsca zamieszkania.

    Ale ja nie powiedzialem ze nie zglosilem. Z tego co wiem podczas zmiany
    zameldowania to urzad powinien przeslac dokumenty do WKU o zmianie mojego
    miejsca zameldowania.

    Przeciez jesli ja sie np. wprowadzam z gdanska do warszawy, to jak niby mam
    odbierac polecone w gdansku ???

    Maciek

  • 6. Data: 2004-06-28 21:14:11
    Od: "nice guy" <b...@o...pl>

> [...]
    > będzie wszystko odkręcał u prokuratora. A z praktyki wiem że
    > Szczecińskie WKU współpracuje z organami ścigania

    dlatego jak sie przechodzi obok WKU to trzeba salutowac !

  • 7. Data: 2004-06-29 09:08:34
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > będzie wszystko odkręcał u prokuratora. A z praktyki wiem że
    > Szczecińskie WKU współpracuje z organami ścigania

    No to cię pamięć myli. Bo iobywatel nie ma obowiązku kontrolować i korygować
    działaln Urzędów, a zmieniając miejsce zamieszkania zgłaszasz pobyt tylko w
    ewidencji ludności w UM. nie latasz po urzedach jak głupek, skoro UM (wg
    kpa) informuje miejscowo odpowiednie WKU to informuje, i nic obywatelowi do
    tego.